ایرانگرد نیوز

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان؛ کسب عنوان جهانی آغاز یک تعهد است

نامور مطلق

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کشور، شهر جهانی بودن را نه یک رزومه برای مدیران اجرایی بلکه آغاز یک تعهد برای آنها دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی؛ بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان کسب عنوان جهانی شهر بافت قالی توسط شهر تبریز را یک افتخار بزرگ برای کل کشور دانست.
وی صنعت و تجارت امروز دنیا را در حال پوست اندازی توصیف کرد و گفت: اکنون شهر ها به مهمترین کارکرد و موثرترین فضای تولید تبدیل شده اند و اندیشه و مدیریت خلاق دراین زمان سهم بزرگی را به خود اختصاص داده است.

وی از رشد ۲۰ درصدی صادرات قالی در سال گذشته خبر داد و این آماررا  امیدوار کننده خواند.
معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کشور فرهنگ سازی و گفتمان سازی را از جمله خروجی های مفید و قابل تامل سه حوزه صنایع دستی،میراث فرهنگی و گردشگری دانست.
وی با تاکید بر تعهد آوری انتخاب جهانی یک شهر اظهار کرد: شهر جهانی بودن یک امتیاز به منزله یک رزومه برای مدیریت اجرایی نیست بلکه آغاز یک تعهد برای آنها و یک مسئولیت خطیر برای هنرمندان و شهروندان است.
بهمن نامور مطلق در خصوص اهمیت این عنوان توسط شهر تبریز گفت:ادعا داریم که شهر تبریز قالی ایران را مدیریت می کند  وسهم بزرگی در تولید ناخالص ملی دارد و می خواهد در مدیریت جهانی قالی مشارکت کند.
وی با تاکید بر نظارتهای سالیانه در نظر گرفته شده از سوی سازمان در راستای حفظ این عنوان جهانی یادآور شد: این انتخاب همان طور که دادنی است پس گرفتنی هم هست.
بهمن نامور مطلق برتامین زیر ساخت های ارتباطی، مالی،حقوقی و تحقیقی مناسب در این راستا تاکید کرد و تصریح کرد: بهره گیری از این عنوان فرآیند پیچیده و بلند مدتی است و باید امروز و کسب عنوان شهر جهانی بافت قالی را آغاز آغاز ها دانست.
وی کم بودن زمان کار بازار قالی تبریز را یک نقص برای حضور چشمگیردر عرصه بین المللی عنوان کرد و اظهار کرد:بازاری می تواند مدیریت جهانی کند که بروز بوده و پاسخگویی نیاز های روز بازار باشد. بازاری که فعالترین بورس و آرامترین بستر را برای معاملات مهیا کند.
بهمن نامور مطلق در پایان دلگرمی و خوشبینی هنرمندان را از دیگر لازمه های یک شهر و بازار موفق در مدیریت جهانی قالی توصیف کرد و بر عزم جدی و راسخ و همدلانه مدیران اجرایی در نیل به این هدف عالی تاکید کرد.

خروج از نسخه موبایل