ایرانگرد نیوز

برای حضور در بازار صادرات باید به سمت تولید صنایع دستی لوکس حرکت کنیم

برای حضور در بازار صادرات صنایع دستی باید به سمت تولید صنایع دستی لوکس و خاص حرکت کنیم.

مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دیدار با صادرکنندگان و تولیدکنندگان صنایع دستی از سراسر کشور با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری، تلاش جدی دولت تدبیر و امید، اراده ویژه رئیس جمهور و تبحر و درایت تیم مذاکره کننده کشورمان در دستیابی به توافق وین، گفت: امیدواریم که در فضای پساتحریم در همه حوزه‌ها شاهد گشایش و پیشرفت کشورمان باشیم.

معاون رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر اینکه مشکل و چالش اصلی صنایع دستی، بازرگانی و فروش است، افزود: تلاش و تمرکز جدی ما در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از موضع نقش حاکمیتی، اصلاح مقررات و تسهیل امور است.

سلطانی‌فر با اشاره به اینکه، احصاء مشکلات و موانع موجود در حوزه صادرات صنایع دستی و اصلاحاتی که در این زمینه باید صورت گیرد می تواند راهگشای مسائل باشد، تصریح کرد: در ۳ ماه گذشته، سه آئین نامه در حوزه گردشگری با تصویب در کمیسیونهای دولت، به‌روز شد و بسیاری از موانع موجود در صنعت گردشگری را برطرف کرد، این امکان برای حوزه صنایع دستی هم فراهم است و می توان از این ظرفیت برای اصلاح قوانین و تسهیلات استفاده کرد.

وی همچنین تامین منابع بانکی برای فعالان عرصه صنایع دستی را از دیگر برنامه‌های این سازمان دانست و افزود: مباحث فروش، بازاریابی و تبلیغات به ویژه استفاده از روشهای نوین باید بیش از پیش در حوزه صنایع دستی مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه این نشست با اشاره به اینکه لوکس بودن صنایع دستی کشورمان باعث متمایز شدن این آثار با صنایع دستی کشورهای دیگر از جمله چین است، یادآور شد: برای حضور در بازار صادرات صنایع دستی باید به سمت تولید صنایع دستی لوکس و خاص حرکت کنیم، کالای صنایع دستی ارزش افزوده بسیار بالایی دارد و در اشتغال هم بسیار موثر است، این آثار همانطور که در داخل کشور اهمیت دارد و مورد توجه قرار می گیرد در خارج از ایران هم علاقه مندان بسیاری دارد.

سلطانی فر همچنین با تاکید بر اینکه اقتصاد هنر و فرهنگ باید فعال شود، اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های صنایع دستی در همه شهرها باید در دستور کار قرار گیرد و علاوه بر برگزاری نمایشگاههای فصلی و رویدادی، ایجاد بازارچه‌های دائمی در هر استان از دیگر موضوعاتی است که حوزه صنایع دستی به آن نیاز دارد.

معاون رئیس جمهور در پایان تاکید کرد: کارگروههایی متشکل از تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنایع دستی باید موضوعات، موانع و مشکلات این بخش را احصاء کنند تا حل این مسائل به صورت اجرایی و عملی‌ در جلسات آینده پیگیری شود.

یادآور می شود این دیدار با حضور بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی ، پویا محمودیان مدیرکل صادرات صنایع دستی و فعالان عرصه صادرات و تولید صنایع دستی از سراسر کشور برگزار شد.

خروج از نسخه موبایل