معاون صنایع دستی سازمان خبر داد: استقبال نمایندگان از طرح حمایت از هنرمندان و استادکاران صنایع‌دستی

طرح حمایت از هنرمندان و استادکاران صنایع دستی از جمله برنامه های حمایتی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری است که با حضور معاون صنایع دستی سازمان در کمیسیون های مختلف مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است.
بهمن نامورمطلق معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان با اشاره به اهمیت این طرح گفت: این طرح یکی از برنامه های مهمی است که پس از تصویب نهایی در مجلس شورای اسلامی می تواند بسیاری از خلاء های قانونی در زمینه حمایت از هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی کشور را برطرف سازد.
وی در ادامه افزود: از آنجا که ترویج صنایع دستی ، ترویج هویت و فرهنگ است، توجه به آن موجب احیا هویت فرهنگی و کم توجهی به آن منجر به حذف هویت فرهنگی خواهد شد. در این بین هنرمندان صنایع دستی سفیران هویت ساز فرهنگ ما به حساب می آیند.
نامور مطلق با تاکید بر همراهی و حمایت نمایندگان مجلس بیان کرد: خوشبختانه در جلسه ای که این هفته در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی حضور یافتیم، نمایندگان با نگاه مثبت و همراهی فراوان کلیات طرح ارائه شده راپذیرفته و تصویب کردند. این مسئله خود نشان از دغدغه نمایندگان ملت در این حوزه است.
معاون صنایع دستی سازمان با ابراز امیدواری از این که طرح در دیگر کمیسیون های تخصصی نیز حمایت شود بیان کرد: در جلسات بعدی که در دیگر کمیسیون های مجلس شورای اسلامی برگزار می شود حضور می یابیم تا با تشریح ضرورت و نیاز فعلی به چنین طرحی، انشاءالله با حمایت نمایندگان مجلس زمینه های لازم برای تصویب نهایی فراهم آید.
این استاد دانشگاه با تاکید بر استحقاق بالای فعالان عرصه صنایع دستی کشور خاطر نشان کرد: این هنرمندان سهم زیادی در حفاظت و صیانت از شیوه ها و ویژگی های فرهنگی ایران در طی قرون متمادی داشته اند و دولت تدبیر و امید به طور جدی در تلاش است تا برای آنها شرایطی در خور و شایسته فراهم آورد.
گفتنی است، طرح حمایت از هنرمندان و استادکاران صنایع دستی یکی از برنامه های سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری است که در راستای تکریم و ارتقا جایگاه هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی کشور تدوین شده و پس از اعلام وصول از سوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، در کمیسیون های مختلف در حال بررسی است.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …