ایرانگرد نیوز

گرامیداشت هشتادمین سالگرد تأسیس کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران

هشتادمین سالگرد راه‌اندازی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران، در مجمع عمومی سالیانه فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی (FIA)، گرامی داشته شد.

به گزارش روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران؛ در مجمع عمومی سال ۲۰۱۵ فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی، با اعلام هشتاد ساله شدن کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران (TACI) در بهمن ماه امسال، توجه نمایندگان فدراسیون‌های ورزشی و کلوپ‌های اتومبیلرانی و جهانگردی ۱۴۵ کشور شرکت کننده به کانون ایران جلب شد و حاضرین در مجمع با تشویق خود، سالگرد تأسیس این عضو FIA را تبریک گفته و قدمت و اعتبار آن را تحسین کردند.

همچنین، در مجمع عمومی سالیانه فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی که در پاریس و با حضور نمایندگان و روسای کلوپ‌های اتومبیلرانی و جهانگردی کشورهای عضو خانواده FIA برگزار شد، ابوالقاسم ایرجی، مدیر عامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران (TACI) با ژان تاد، رییس فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی (FIA) دیدار و گفتگو کرد.
ایرجی، در این دیدار پس از ارائه گزارش از فعالیت‌‌های کانون در حوزه ترویج فرهنگ اتومبیلرانی ایمن و بهبود وضعیت ایران در این زمینه، توسعه خدمات امداد خودرویی، کمک به تسهیل عبور و مرور گردشگران داخلی و خارجی و …، به تشریح برنامه‌ها و اهداف کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران در آینده پرداخت.

برگزاری “کنفرانس بین‌المللی ایمنی راه و گردشگری” از جمله طرح‌ها و برنامه‌های پیشنهادی ارائه شده از سوی ایرجی بود که با استقبال ژان تاد و قول مساعد وی برای حضور و انجام هماهنگی‌های لازم به منظور دعوت از مدیران کلوپ‌های جهانگردی و اتومبیلرانی دیگر کشور‌های دارای تجربه در این زمینه رو به رو شد.

دیدار و تبادل نظر با رییس منطقه ۱ فیا در خصوص مسائل منطقه‌ای و راه‌اندازی مراکز تست و آموزش رانندگان و مراکز مکانیزه معاینه فنی خودروهای سنگین، ملاقات با رییس کلوپ اتومبیلرانی روسیه (RAS)، برگزاری نشست با نایب رییس فدراسیون اتومبیلرانی آذربایجان (AAF)، دیدار با رییس فدراسیون ورزش اتومبیلرانی گرجستان(GASF)  و رییس کلوپ آفرود قزاقستان و تبادل نظر در زمینه ایجاد یک زیر گروه مشترک در منطقه ۱ فیا از دیگر برنامه‌های هیأت ایرانی، در پاریس بود.
در حاشیه مجمع یاد شده، ایرجی، در دیدار با رییس اتحادیه بین‌المللی گردشگری(AIT) از وی به منظور بازدید از فعالیت‌های گردشگری و اتومبیلرانی کانون و بررسی زمینه‌های تقویت همکاری، دعوت به عمل آورد.

مجمع عمومی سالانه فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی (FIA) همانند سنوات گذشته، یک فرصت ویژه برای همه اعضاء به ویژه کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران بود تا با کلوپ‌های دیگر کشورها ارتباط برقرار کرده و همکاری‌های فی ما بین را بیش از پیش توسعه و ارتقا دهند.

از جمله مهم‌ترین جلسات این دوره مجمع عمومی سالانه، می‌توان به برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده منطقه ۱ فیا، مجمع عمومی اتحادیه بین‌المللی گردشگری، گردهمایی مزایای عضویت، جلسه شبکه گمرکی، مجمع عمومی سالانه بنیاد FIA، مجمع عمومی فوق‌العاده موسسه FIA و مجمع عمومی سالانه FIA اشاره کرد.

لازم به ذکر است که کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، در هجدهم بهمن ماه سال ۱۳۱۴ شمسی در ایران راه‌اندازی شده و هم اکنون تنها مرجع رسمی و قانونی صدور اسناد و گواهینامه‌های بین‌المللی رانندگی و خودرو در کشورمان شناخته می‌شود و با مدیریت دبیرخانه شناسایی و صیانت از خودروهای تاریخی، ارائه خدمات امداد خورویی برگزاری و حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، راه‌اندازی نمایندگی‌های اطلاع‌رسانی گردشگری ایران در خارج از کشور، ارائه خدمات مسافرتی، هتلداری و احیای کاروانسراهای تاریخی، برگزاری مسابقات اتومبیلرانی و رالی‌های گردشگری و … در تلاش است تا به مخاطبان و هموطنان گرامی خدمات شایسته‌ای را در زمینه گردشگری و اتومبیلرانی ارائه کند.

خروج از نسخه موبایل