از ابتدای سال ۹۴در استان مرکزی؛ ۳۵۸ فرصت شغلی در حوزه گردشگری ایجاد شده است

از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۵۸ فرصت شغلی در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شهرهای مختلف استان ایجاد شده که بیشترین اشتغال ایجاد شده با ۱۸۲ مورد مربوط به شهرستان اراک بوده است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مرکزی؛ مصطفی فراهانی معاون سرمایه گذاری و برنامه ریزی اداره کل میراث فرهنگی استان گفت : از مجموع ۳۵۸ فرصت شغلی ۵ مورد در خنداب ، ۳۸ مورد در دلیجان ، ۱۹ مورد در ساوه ، ۱۰ مورد در محلات ، ۸ مورد فراهان ، ۱۸۲ مورد در اراک ، ۲۷ مورد در خمین ، ۳ مورد در آشتیان ، ۳۶ مورد در زرندیه و ۱۰ مورد در هر کدام از شهرهای شازند ، تفرش و کمیجان ایجاد شده است.
وی در ادامه از صدور ۹ مجوز در زمینه تأسیس و احداث تأسیسات گردشگری در این مدت خبر داد و خاطر نشان کرد : این مجوزها در شهرهای اراک ،دلیجان ،خمین، ساوه و شازند صادر شده است.
فراهانی با اشاره به بازنگری و به روز رسانی ضوابط احداث تأسیسات گردشگری اظهار کرد: این طرح بازنگری هم اکنون مراحل پایانی خود را سپری می کند و پیش بینی می شود طبق هماهنگی های صورت گرفته در شهرداری،حفاظت محیط زیست، راه و شهرسازی و جهادکشاورزی از موازی کاری در امرصدور مجوز تأسیسات گردشگری جلوگیری به عمل می آید.
وی همچنین از به روز رسانی طرح های جامع گردشگری استان با برش های شهرستانی خبر داد وگفت: مناق نمونه گردشگری در کشور هم اکنون در شورای عالی معماری در حال بررسی است، این شورا تلاش دارد با بازنگری مناطق نمونه گردشگری را ساماندهی کند.
معاون سرمایه گذاری و برنامه ریزی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی افزود : در حال حاضر ۳۰ منطقه نمونه گردشگری در استان مصوب شده که مسائل و مشکلات این مناطق استخراج و در دست پیگیری است،مکاتباتی با صندوق توسعه ملی ، بانک عامل گردشگری و بانک توسعه تعاون در زمینه پرداخت تسهیلات بانکی به متقاضیان سرمایه گذاری در حوزه گردشگری صورت گرفته است، ضمن اینکه تاکنون ۱۸ پرونده به منظور دریافت تسهیلات به ارزش ۵۰۰ میلیارد ریال به بانکهای عامل معرفی شده اند.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …