برگزاری همایش و مسابقه عروسک های محلی اقوام ایران و سایر ملل

همایش و مسابقه عروسک های محلی اقوام ایران و سایر ملل با هدف اشاعه مفهوم غنی میراث ملموس و ناملموس عروسکها و معرفی نقش آنها به منظور بیان میراث معنوی قومیت ها و خرده فرهنگ های ملیت ها برگزار می شود.

لیلا کفاش زاده مسئول گروه کودک و نوجوان پژوهشگاه میراث فرهنگی افزود: آخرین مهلت ارسال آثار ۱۴ بهمن ماه است و محدودیتی در تعداد و اندازه عروسکهای ارسالی وجود ندارد.
وی گفت: هویت و لباس عروسکها باید ملی، قومیتی، آئینی، اسطوره ای یا تاریخی باشد و عروسکهای بدون شناسنامه در مسابقه شرکت داده نمی شوند.
به گفته این پژوهشگر، دبیرخانه مسابقه، ارسال کننده را صاحب اثر می شناسد و درصورتی که خلاف آن ثابت شود اثر از مسابقه حذف و امتیازات آن باطل می شود.
کفاش زاده اضافه کرد: عروسکهای شرکت کننده قابلیت نمایش های دوره ای داخلی و خارجی را با حفظ مالکیت معنوی صاحب اثر دارا خواهند بود.
به تمامی شرکت کنندگانی که آثارشان به بخش نمایشگاهی راه یابد لوح تقدیر اعطا و در پایان نیز کتابی به همراه شناسنامه آثار چاپ و منتشر خواهد شد.
او با اشاره به اینکه ارسال آثار به دبیرخانه به منزله پذیرش مقررات شرکت در مسابقه است، گفت: مسابقه عروسک های محلی اقوام ایران و سایر ملل، ۱۹بهمن ماه سالجاری و محل برگزاری آن نیز محل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خواهد بود.
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، این همایش و مسابقه توسط دفتر امور مجامع و تشکل های مردم نهاد معاونت برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با مشارکت امور زنان و خانواده سازمان، پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، کمیته ملی موزه های ایران (ایکوم)، مرکز غیردولتی توسعه راهبردی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملل و موسسه آوای طبیعت پایدار برگزار می شود.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …