ایرانگرد نیوز

برگزاری همایش و مسابقه عروسک های محلی اقوام ایران و سایر ملل

همایش و مسابقه عروسک های محلی اقوام ایران و سایر ملل با هدف اشاعه مفهوم غنی میراث ملموس و ناملموس عروسکها و معرفی نقش آنها به منظور بیان میراث معنوی قومیت ها و خرده فرهنگ های ملیت ها برگزار می شود.

لیلا کفاش زاده مسئول گروه کودک و نوجوان پژوهشگاه میراث فرهنگی افزود: آخرین مهلت ارسال آثار ۱۴ بهمن ماه است و محدودیتی در تعداد و اندازه عروسکهای ارسالی وجود ندارد.
وی گفت: هویت و لباس عروسکها باید ملی، قومیتی، آئینی، اسطوره ای یا تاریخی باشد و عروسکهای بدون شناسنامه در مسابقه شرکت داده نمی شوند.
به گفته این پژوهشگر، دبیرخانه مسابقه، ارسال کننده را صاحب اثر می شناسد و درصورتی که خلاف آن ثابت شود اثر از مسابقه حذف و امتیازات آن باطل می شود.
کفاش زاده اضافه کرد: عروسکهای شرکت کننده قابلیت نمایش های دوره ای داخلی و خارجی را با حفظ مالکیت معنوی صاحب اثر دارا خواهند بود.
به تمامی شرکت کنندگانی که آثارشان به بخش نمایشگاهی راه یابد لوح تقدیر اعطا و در پایان نیز کتابی به همراه شناسنامه آثار چاپ و منتشر خواهد شد.
او با اشاره به اینکه ارسال آثار به دبیرخانه به منزله پذیرش مقررات شرکت در مسابقه است، گفت: مسابقه عروسک های محلی اقوام ایران و سایر ملل، ۱۹بهمن ماه سالجاری و محل برگزاری آن نیز محل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خواهد بود.
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، این همایش و مسابقه توسط دفتر امور مجامع و تشکل های مردم نهاد معاونت برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با مشارکت امور زنان و خانواده سازمان، پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، کمیته ملی موزه های ایران (ایکوم)، مرکز غیردولتی توسعه راهبردی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملل و موسسه آوای طبیعت پایدار برگزار می شود.

خروج از نسخه موبایل