معاون گردشگری مطرح کرد “شاخص شاد بودن”در پی توسعه گردشگری کشورها

معاون گردشگری سازمان در نخستین کنفرانس بین‌المللی گردشگری و معنویت شاخص شاد بودن را یکی از اثرات گردشگری خواند و از آن به عنوان GNH یاد کرد.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری؛ مرتضی رحمانی‌موحد معاون گردشگری سازمان در نخستین کنفرانس بین‌المللی گردشگری و معنویت گفت:امروزه جریانی به عنوان شاد بودن یا GNH در راه است که سنجش شاخص توسعه کشورها از اقتصاد و تولید به شاد بودن تغییر یافته و بعضی کشورها از این پس به جای GDP از GNH استفاده می‌کنند و شاخص توسعه را بر پایه سلامت و آرامش روحی خواهند گذاشت.
وی افزود : این نشست راهی به سوی تامین یکی از اصلی ترین نیازهای صنعت گردشگری کشور به شمار می آید که آن مفاهمه ملی برای پشتیبانی از جریانی تاثیر گذار در سه حوزه اقصاد، فرهنگ و اجتماع است.
معاون گردشگری بیان کرد: به نتیجه بحثی که امروز آغاز شده امیدواریم و نیازمندیم برای توسعه گردشگری این رویکرد پشتوانه قرار گیرد و می‌خواهیم نتایج این کنفرانس به معاونت گردشگری ارائه شود تا در برنامه‌ریزی‌ها استفاده کنیم.
رحمانی موحد اشاره‌ای نیز به تأکید برنامه ششم توسعه بر صنعت گردشگری داشت و افزود: در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری برای برنامه ششم توسعه تنها به دو بند نگاه کمّی شده است؛ توسعه ۸ درصدی اقتصاد کشور و پنج برابر شدن ایران‌گردان خارجی. این نشان از عمق نگاه ایشان به این پدیده تأثیرگذار دارد که باید در برنامه‌ریزی‌ها مورد توجه قرار گیرد.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …