ایرانگرد نیوز

در جریان سفر رییس جمهور به فرانسه؛ ایران و فرانسه تفاهم نامه همکاری های گردشگری امضا کردند

جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فرانسه با امضای ۲۰ سند همکاری،از جمله همکاری های گردشگری راه را برای تحرکی چشمگیر در روابط سیاسی، اقتصادی ،فرهنگی و علمی، تهران – پاریس در دوره پسابرجام گشودند.
به گزارش مرکزروابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری؛ این اسناد که عملا افق و نقشه راه همکاری های همه جانبه و مشترک دو کشور را ترسیم می کند، عصر پنجشنبه به وقت محلی در کاخ الیزه، با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی و “فرانسوا اولاند” روسای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فرانسه، معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی و دیگر وزرای دو کشور امضا شد.
سند “نقشه راه تقویت روابط دوجانبه ایران و فرانسه” به عنوان نخستین سند به امضای وزیران خارجه ایران و فرانسه رسید، یادداشت تفاهم همکاری‌های مالی میان دو کشور را وزیران اقتصاد و یادداشت تفاهم در حوزه صنعتی و اقتصادی را وزیران صنعت ایران و فرانسه امضا کردند.
یادداشت تفاهم همکاری در زمینه ارتباطات را وزیران ارتباطات دو کشور و یادداشت تفاهم همکاری در زمینه محیط زیست و آب و هوا نیز توسط رییس سازمان محیط زیست ایران و وزیر خارجه فرانسه امضا شد.
یادداشت تفاهم همکاری در زمینه های گردشگری به امضای وزیر خارجه فرانسه و رییس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری رسید و همچنین تفاهم نامه در زمینه بهداشت و دارو را نیز وزیران بهداشت دو کشور امضا کردند.

خروج از نسخه موبایل