با حضور معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی؛ آزمون جامع گردشگری برگزار شد

آزمون جامع دوره های کوتاه مدت گردشگری روز گذشته به صورت همزمان  در۲۸ استان کشور ، مناطق آزاد  و  برای نخستین بار در کشور چین برگزار شد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آزمون جامع امسال با اعمال تغییراتی همچون افزایش تعداد شرکت کنندگان، پیشبرد مراحل ثبت نام از طریق سامانه جامع آموزش گردشگری و نیز برپایی این رقابت در محل سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شانگهای کشور چین، در قالب دوره های « مدیریت فنی دفاتر خدمات مسافرتی»، « راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی»، «راهنمایان طبیعت گردی» و «راهنمایان زمین گردشگری» برگزار شد.
آزمون جامع دوره های کوتاه مدت گردشگری در دبیرستان البرز تهران و ۲۸ استان کشور همچون خراسان شمالی، قم، کرمان، خراسان رضوی، همدان، البرز، هرمزگان، مازندران، قزوین، اردبیل،گیلان، یزد، اصفهان، آذربایجان شرقی، چهار محال و بختیاری، فارس، زنجان، آذربایجان غربی،گلستان،کردستان، خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، مناطق آزاد و کشور چین به صورت همزمان برگزار گردید .
شرکت کنندگان در این دوره از آزمون با پاسخ به سرفصل‌های آموزشی از جمله «اکوتوریسم»، «آشنایی با فرهنگ و اقوام»، «آشنایی با میراث فرهنگی و هنرهای سنتی»، «جغرافیای جهانگردی و نقشه خوانی»، «شناخت اماکن تاریخی»، «شناخت صنعت گردشگری»، «بازاریابی و فروش در دفاتر خدمات مسافرتی»، «برنامه ریزی و سرپرستی گشت ها»، «زبان تخصصی»، «آشنایی با قوانین و مقرارات در دفاتر خدمات مسافرتی»، «شناسایی مسیرهای گردشگری»، «آشنایی با طبیعت ایران (کوه‌ها، پرندگان، گیاهان)»، «آشنایی با تنوع زمین شناسی ایران» و «اصول و مبانی زمین گردشگری»، «آشنایی با تنوع ژئومورفولوژیک ایران»، «آشنایی با اصول تفسیر میراث فرهنگی» و «آشنایی با میراث معدن کاری گردشگری» در چهار دوره متفاوت به منظور کسب گواهینامه مربوطه با یکدیگر به رقابت پرداختند.

گفتنی است تعداد شرکت کنندگان در چهار دوره ذکر شده بیش از ۴۲۶۴ نفر هستند که از این تعداد  حدود ۱۸۰۰ نفر در استان تهران، ۲۷۳۰ در سایر استان ها و ۶ نفر در کشور چین در آزمون مذکور شرکت کردند.
لازم به ذکر است بر اساس این رقابت تعداد راهنمایان چینی زبان به ۵ برابر افزایش می یابد که می تواند خلا کمبود راهنمایان چینی زبان را تا حدود زیادی برطرف کند.
گفتنی است در پی برگزاری رقابت مذکور مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری سازمان با حضور در دبیرستان البرز، ضمن گفتگو با شرکت کنندگان، نحوه برگزاری این آزمون را  نیز بررسی نمود.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …