پایگاه میراث جهانی تخت جمشید به استقبال بهار ۹۵ می رود

مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید گفت: ۹ کمیته برای خدمات‌دهی به مسافران نوروزی تخت جمشید، از سوی این پایگاه تشکیل شده است.

به گزارش روابط عمومی میراث جهانی تخت جمشید، مسعود رضایی منفرد، با اعلام این خبر افزود: فعالیت کارگروههای تخصصی نوروزی در تخت جمشید، با هدف برنامه ریزی منسجم، ارائه خدمات،تهیه امکانات فرهنگی و اطلاع رسانی برای مسافران، به زودی آغاز می شود.

وی گفت: مجموعه تخت جمشید به عنوان قطب گردشگری ایران محسوب می شود و باید در کنار برنامه ریزی های مناسب، در جهت رفع نیازهای گردشگران و استقبال شایسته از هموطنان، تلاش کرد.

این مقام مسئول با اشاره به فعال بودن کارگروههای تخصصی نوروزی از سال ۸۱ تا کنون در پایگاه تخت جمشید، اظهار داشت، برنامه ریزی حفاظتی و مرمتی، برنامه های فرهنگی ، برنامه های تبلیغاتی و محیطی، از جمله محور فعالیت های کارگروههای نوروزی تخت جمشید به شمار می رود.

مدیر پایگاه تخت جمشید با اشاره به حجم بالای گردشگر در ایام نوروز در تخت جمشید، اظهار داشت: در اولین نشست این ستاد، مقرر گردید مسائل و مشکلاتی که در ایام نوروز سالهای گذشته تجربه شده، مطرح تا با تشکیل کارگروههای تختصصی در جهت رفع آنها اقدام شود.

وی ادامه داد: کارگروههای تخصصی نوروزی از اواخر بهمن ماه و با برگزاری اولین جلسه هم اندیشی ، فعالیت های زیر ساختی خود را آغاز می کند.

این مقام مسئول اشاره کرد کارگروههای تخصصی شامل حفاظت و مرمت، باستان شناسی، آمار و اطلاع رسانی، روابط عمومی، سامان دهی و پشتیبانی، رادیو محیطی پارسه ، گمشدگان، همیار میراث فرهنگی و بخش بروشور و نشریات، است که وظایف هر کدام از کارگروهها ابلاغ گردیده که امیدواریم با همکاری و تعامل همه جانبه، شاهد جلب رضایت بیش از پیش گردشگران و مسافران نوروزی در تخت جمشید باشیم.

وی با اشاره به فعالیت چهارده ساله این کارگروههای تخصصی در تخت جمشید، خاطر نشان کرد سعی ما بر این است که از هم اکنون با هماهنگی هایی که با امور پایگاههای کشور و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس انجام خواهد گردید، ضمن سامان دهی هر چه بهتر کارگروههای تخصصی نوروزی، خود را برای میزبانی مسافران نوروزی ۹۵ آماده کنیم.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …