در نشست تخصصی نمایشگاه بین المللی گردشگری عنوان شد گردشگری سلامت درمان جسم و روح است

همزمان با چهارمین روز  نمایشگاه بین المللی گردشگری ، نشست هم اندیشی گردشگری سلامت با حضور اساتید، محققان و صاحبنظران در سالن صدف نمایشگاه بین المللی برگزار شد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ؛شرکت کنندگان در این نشست،مسائل و موضوعات مختلف مرتبط با سلامت گردشگری را بررسی کردند.
در این نشست دکتر پناهی دبیر شورای راهبردی گردشگری سلامت گفت: در سیر ۲۵ ساله گردشگری سلامت، هیچ نهادی فعالیت مناسبی نداشته است ولی از سال ۹۲ که تشکیلات شورای راهبردی گردشگری سلامت شکل گرفت، روند صعودی و رو به رشدی پیش روی گردشگران قرار گرفته است.
وی افزود : گردشگری سلامت به معنای سفر از یک نقطه به یک نقطه دیگر با هدف دریافت سلامت جسمی و روانی در مدت حداقل ۲۴ ساعت و حداکثر یکسال است که البته این نوع گردشگری هم به ارتقاء و هم به بهبود جسمی و روانی اشحاص توجه دارد .
دبیر شورای راهبردی گردشگری سلامت اضافه کرد:توریسم به بخشهای مختلف از جمله توریسم درمانی، توریسم طبیعت درمانی و توریسم تندرستی تقسیم میشود که در دو نوع اول حضور پزشک در گردشگری الزامی است ولی در نوع سوم بدون حضور پزشک هم میتوان به نشاط و شادابی جسم و روح دست یافت .
وی در ادامه به وظایف شورای راهبردی در این میان اشاره نمود و گفت : این وظایف شامل سیاستگذاری و برنامه ریزی و نظارت بر کلیه برنامه های گردشگری سلامت است .
در این نشست دکتر خدادوست معاون طب سنتی وزارت بهداشت و دکتر جهانگیری معاون نظارت و درمان نظام پزشکی هم حضور داشتند.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …