ایرانگرد نیوز

در نشست تخصصی نمایشگاه بین المللی گردشگری عنوان شد گردشگری سلامت درمان جسم و روح است

همزمان با چهارمین روز  نمایشگاه بین المللی گردشگری ، نشست هم اندیشی گردشگری سلامت با حضور اساتید، محققان و صاحبنظران در سالن صدف نمایشگاه بین المللی برگزار شد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ؛شرکت کنندگان در این نشست،مسائل و موضوعات مختلف مرتبط با سلامت گردشگری را بررسی کردند.
در این نشست دکتر پناهی دبیر شورای راهبردی گردشگری سلامت گفت: در سیر ۲۵ ساله گردشگری سلامت، هیچ نهادی فعالیت مناسبی نداشته است ولی از سال ۹۲ که تشکیلات شورای راهبردی گردشگری سلامت شکل گرفت، روند صعودی و رو به رشدی پیش روی گردشگران قرار گرفته است.
وی افزود : گردشگری سلامت به معنای سفر از یک نقطه به یک نقطه دیگر با هدف دریافت سلامت جسمی و روانی در مدت حداقل ۲۴ ساعت و حداکثر یکسال است که البته این نوع گردشگری هم به ارتقاء و هم به بهبود جسمی و روانی اشحاص توجه دارد .
دبیر شورای راهبردی گردشگری سلامت اضافه کرد:توریسم به بخشهای مختلف از جمله توریسم درمانی، توریسم طبیعت درمانی و توریسم تندرستی تقسیم میشود که در دو نوع اول حضور پزشک در گردشگری الزامی است ولی در نوع سوم بدون حضور پزشک هم میتوان به نشاط و شادابی جسم و روح دست یافت .
وی در ادامه به وظایف شورای راهبردی در این میان اشاره نمود و گفت : این وظایف شامل سیاستگذاری و برنامه ریزی و نظارت بر کلیه برنامه های گردشگری سلامت است .
در این نشست دکتر خدادوست معاون طب سنتی وزارت بهداشت و دکتر جهانگیری معاون نظارت و درمان نظام پزشکی هم حضور داشتند.

خروج از نسخه موبایل