برنده خرس کریستال «نسل نو» جشنواره برلین معرفی شد

 فیلم «حالت دلپذیر» به عنوان برنده خرس کریستال در بخش نسل نو انتخاب شد و جایزه بزرگ داوران در این بخش نیز به «گیاهان» رسید.

به گزارش ایرانگرد نیوز ، «حالت دلپذیر» از لتونی به عنوان برنده خرس کریستال در بخش نسل نو انتخاب شد. گروه داوران جوان این فیلم را شایسته این جایزه دانست و به آن رای داد.

این فیلم اولین فیلم بلند کارگردانی از لتونی به نام رنارس ویمبا است که اولین اکران جهانی خود را در برلیناله تجربه کرده است. این فیلم بر دختری ۱۷ ساله تمرکز دارد که با برادر کوچکترش مرگ مادربزرگشان را مخفی نگه می‌دارند تا خانه‌شان را از دست ندهند.

گروه داوران این فیلم را بسیار تاثیرگذار و فیلمی با قدرتی بزرگ و تصاویری احساس‌برانگیز خواند که با دیالوگ‌هایی اندک توان درگیر کردن روح را دارد.

«بالکن» از توبی فل-هولدن کارگردان بریتانیایی نیز جایزه خرس کریستال را برای بهترین فیلم کوتاه برد و فیلمی با عنوان «بدن یک جای تنها است» از کارگردان سوئدی به نام ایدا لیندگرن نیز در این بخش مورد توجه قرار گرفت.

«گیاهان» ساخته روبرتو داوریس نیز تقدیر ویژه را از سوی گروه داوران جوان دریافت کرد و جایزه بزرگ بهترین فیلم را به مبلغ ۷۵۰۰ یورو از سوی گروه داوران بین‌المللی دریافت کرد.

گروه داوران بین‌المللی متشکل از سم دی‌یانگ، پتروس سیلوستروس و لیز واتس این فیلم را بسیار سینمایی خواند. از فیلم «سالیکا»از کارگردان آلمانی الیزا پتکووا نیز تقدیر ویژه شد.

جایزه ویژه بخش ۱۴+ نسل نو هم برای بهترین فیلم کوتاه به ارزش ۲۵۰۰ یورو به کارگردان رومانیایی برای فیلم «یک شب در توکوریکی» رسید که توسط رکسانا استرویی از رومانی ساخته شده است.

از ایران دو فیلم «والدراما» (عباس امینی) و «رؤیای دم صبح» (مهرداد اسکویی) در بخش نوجوانان «نسل نو» حضور داشتند.

 

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …