در موزه ملی ایران؛ مراسم بزرگداشت آئینهای نوروزی از ۱۸ اسفند ماه آغاز می شود

مراسم بزرگداشت آئین های نوروزی از روز سه شنبه ۱۸ اسفند ماه در موزه ملی ایران آغاز می شود.

سمیع الله حسینی مکارم، معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اعلام این خبر گفت: پاسداشت و بزرگداشت آئین های نوروزی با توجه به اهمیت این میراث ناملموس که گستره وسیعی دارد و با مشارکت ۱۲ کشور در فهرست میراث جهانی به ثبت رسیده است، مورد توجه ویژه سازمان میراث فرهنگی است.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت این میراث بشری، ستاد دائمی نوروز در سازمان میراث فرهنگی تشکیل شد که یکی از مهمترین مصوبه های این ستاد، برپایی نوروزگاهها به منظور شناسایی و معرفی مطلوب نوروز است، بر همین اساس ۱۶ استان به عنوان پایلوت برای اجرای طرح نوروزگاهها انتخاب شده است.

حسینی مکارم همچنین به برپایی نوروزبازارها در ۱۴ استان اشاره کرد و افزود: برپایی همایش علمی با ۱۰ پنل تخصصی، انتشار مجله نوروز و برپایی نمایشگاه عکس از جمله برنامه هایی است که در این ۱۲ استان انجام می شود.

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی اضافه کرد: با برپایی منسجم مراسم بزرگداشت آئین های نوروزی ، ایجاد نوروزگاهها و نوروزبازارها، استانهای مورد نظر می توانند از این فرصت برای جذب گردشگران بیشتر استفاده کنند.

وی یادآور شد: نوروزبازارها در استانهای، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، خوزستان، کردستان، آذربایجان شرقی، گیلان، فارس، گلستان، خراسان رضوی، کرمان، اصفهان و تهران برگزار

می شود.

حسینی مکارم افزود: نوروز بازار، جشنواره و یانمایشگاهی برای فروش محصولات نیست و در آن هیچگونه خرید و فروشی صورت نمی گیرد بلکه تنها فرهنگ عرضه شود.

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی در پایان گفت: مراسم آغازین بزرگداشت آئین های نوروز روز سه شنبه ۱۸ اسفند ماه در موزه ملی ایران برگزار می شود.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …