در موزه ملی ایران؛ نهمین همایش راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی برگزار شد

نهمین همایش راهنمایان ” کلید توسعه پایدار صنعت گردشگری” در موزه ملی ایران برگزار شد.

نهمین همایش راهنمایان ” کلید توسعه پایدار صنعت گردشگری” در موزه ملی ایران دوم اسفند ماه برگزار شد. این گردهمایی با حضور رجبعلی خسروآبادی رئیس سازمان میراث فرهنگی استان تهران، ابراهیم پورفرج مدیر جامعه تورگردانان، تیموری مدیر کل نظارت و ارزایابی خدمات گردشگری و مسعود عبدالهی رئیس جامعه راهنمایان ایران‌گردی ،سرهنگ جهانی معاونت راهنمایی و رانندگی ناجا وجبریل نوکده ریاست در سالن همایش موزه ملی برگزار شد.

این همایش به مناسبت روز جهانی راهنمایان توسط جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی برگزار شد، جبرئیل نوکنده رییس موزه ملی ایران گفت: این گردهمایی فرصت مغتنمی است که ارتباط دوسویه میان موزه ها خصوصا موزه ملی و راهنمایان گردشگری بیش از پیش توسعه یابد

وی با اشاره به اینکه بعد از زمان افتتاح موزه پیش از تاریخ و بازگشایی موزه دوران اسلامی نیاز به برقراری رابطه دوسویه میان موزه ملی ایران و جامعه راهنمایان احساس شد، به همین علت در مهرماه امسال اولین دوره آموزشی توسط اساتید مجرب موزه ملی ایران برای راهنمایان برگزار شد. همچنین این موزه در نظر دارد برای سال آینده اولین گردهمایی را با موضوع موزه ها و گردشگری فرهنگی را برگزارکند که شرکت در آن گردهمایی می تواند برای راهنمایان فرصت مناسبی باشد.

دبیر همایش علی رجبی، عضو هیات مدیره جامعه راهنمایان گردشگری بیان کرد: ایجاد هویت شغلی، پویاتر شدن راهنمایان، مورد توجه قرار گرفتن این شغل در اذهان مدیران دولتی و خصوصی و … را از جمله اهداف برگزاری این همایش دانست و گفت: جامعه راهنمایان از مسئولین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تقاضای حمایت همه جانبه دارد و همچنین ایجاد امنیت شغلی و تاسیس شبکه رسمی رادیو و تلویزیونی ملی گردشگری نیز از دیگر درخواست های جامعه راهنمایان است که اعضای جامعه مذکور امیدوارند این درخواست ها با رسیدگی مسئولین محترم به زودی محقق شود.

در این گردهمایی دو پنل تخصصی نیز تشکیل و در خصوص مسایل و مشکلات راهنمایان کشور در تورهای ورودی و خروجی بحث و بررسی شد.

عبدالهی رئیس جامعه راهنمایان ایران‌گردی و جهان‌گردی در پنل اول با موضوع مسایل و مشکلات راهنمایان کشور در تورهای ورودی گفت: مشکلاتیکه راهنمایان درگیر آن هستند به صورت تخصصی رسیدگی می‌شود. ما تمام تلاش خود را کردیم که عوامل رسیدگی به مشکلات را پیدا کرده و آن را حل کنیم.

وی در خصوص بیمه راهنمایان گفت: ما سال‌هاست تلاش خود را برای بیمه راهنمایانی که تنها شغل آن راهنمای تور است انجام می‌دهیم.

رجبعلی خسروآبادی رئیس میراث فرهنگی استان تهران نیز حضور داشت گفت: در برگزاری این مراسم اتفاق خوبی است. در این برنامه دو اتفاق اهمیت موضوع راهنماها و شناسایی مشکلات و رسیدگی به آن‌ها را شاهد هستیم.

وی به ارایه تسهیلات و امکانات به راهنماها در سال جدید اشاره کرد وگفت:آیین‌‌نامه جدید اعلام شده است و از وظایف ماست که تطبیق راهنما با آن سطربندی‌ها را انجام دهیم.
گفتنی است  به مناسبت روز راهنمایان سفرهای آموزشی با محوریت آموزشی فنون تور گردانی  و آشنایی بیشتر با جاذبه ها در روزهای سوم وچهارم اسفندماه برگزار شود.
تورهای سوم اسفندماه به قزوین و ری و تهران اختصاص دارد .چهارم اسفندماه تور یک روزه پیاده روی در تهران است.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …