سفارت انگلیس در ایران از امروز ویزا صادر می‌کند

سفارت انگلیس در ایران بعد از ۴ سال و سه ماه از امروز چهارشنبه ۵ اسفند ماه فعالیت کنسولی خود جهت اخذ ویزا در ایران را از سر می‌گیرد.
بر اساس اعلام دولت انگلستان و در اجرای توافقات به‌عمل‌آمده میان دو کشور، بخش کنسولی سفارت انگلیس در ایران از امروز فعالیت خود را از سر می‌گیرد.
فیلیپ هاموند، وزیر خارجۀ انگلیس شامگاه سه شنبه ( ۴ اسفند) از آغاز به کار بخش خدمات صدور ویزای سفارت بریتانیا در تهران خبر داد و در توئیتر خود نوشت: «بخش خدمات ویزا و مهاجرت بریتانیا در ایران براساس قولی که شش ماه پیش پس از بازگشایی سفارت داده شد، از امروز (چهارشنبه) آغاز به کار می‌کند.»
حسین جابری انصاری، سخنگوی وزارت امور خارجۀ ایران نیز با تایید این خبر گفت:«براساس اعلام دولت انگلستان و در اجرای توافقات قبلی میان دو کشور، بخش کنسولی سفارت انگلستان در ایران از فردا (چهارشنبه/۵ اسفند) فعالیت مجدد خود را آغاز می‌کند.»
سفارت انگلیس در۸ آذرماه ۱۳۹۰  به دنبال ورود عده‌ای از معترضان به داخل سفارت تعطیل شد و لندن رسما کارکنانش را از ایران فراخواند. پس از گذشت حدود ۴ سال و در تاریخ اول شهریور ۱۳۹۴
سفارت انگلیس با حضور وزیر امور خارجه این کشور بازگشایی شد، اما بخش خدمات مربوط به صدور ویزا در آن زمان وزفعال نشد.
محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، در ۱۶ بهمن ماه در سفری که به انگلیس داشت در نشست خبری مشترکی با وزیر امور خارجه انگلیس اعلام کردد که صدور ویزا طی چند هفتۀ آینده آغاز خواهد شد.
ظریف در این نشست خبری اظهار داشت: «در این دیدار توافق کردیم که تا چند هفتۀ دیگر دو کشور صدور ویزا را برای شهروندان عادی و گذرنامه‌های عادی شروع کنند. به نظر ما این اقدام، یک حرکت مثبت در جهت تبادل بیشتر بین مردم دو کشور است و امیدواریم که به درک بهتر از یکدیگر کمک کند.»

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …