رئیس ستاد مرکزی خدمات سفر کشور خبر داد: انتخاب شهر برتر براساس ۷ شاخص ارزیابی ستاد خدمات سفر

رئیس ستاد مرکزی خدمات سفر کشور گفت: طرح تعیین شاخص های ارزیابی خدمات سفر برای نخستین بار در کشور اجرایی می شود.

مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری و رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر شنبه شب ۱۵ اسفند ماه  در هفتمین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر که به میزبانی استان البرز و در استانداری این استان برگزار شد، گفت: در نوروز امسال طرح شاخص های امتیازدهی به خدمات سفر ویژه مسافران نوروزی در سراسر کشور با مشارکت دستگاه های عضو ستاد خدمات رسانی در کشور به اجرا در می آید.

وی تصریح کرد: این طرح با هدف خدمات رسانی مطلوب به مسافران نوروزی، ارائه خدمات رفاهی، آموزشی و امدادی به مسافران نوروزی، ارزیابی نحوه خدمات دستگاه ها به مسافران در پیک مسافرت های کشوری و ارزیابی عملکرد این دستگاه ها بر اساس شاخص های اعلام شده، اجرا می شود.
رحمانی موحد ادامه داد: در این طرح ۷ شاخص ارزیابی شامل کیفیت اطلاع رسانی، پروژه های عمرانی، تشکیلات خدمات رسانی، کاهش تصادفات، هزینه سفر، اقامت گردشگران و چگونگی مدیریت هماهنگی امور شهری به عنوان محورهای اصلی این طرح از طریق وزارت کشور به استانداری ها ابلاغ می شود.
وی گفت: این شاخص ها برای هر استان ۱۰۰ امتیاز دارد و هر استان بتواند در هر بخش امتیاز لازم را کسب کند، در پایان ارزیابی آن استان، به عنوان استانی رضایت بخش در عملکرد و خدمات به مسافران نوروزی شناخته می شود.
رئیس ستاد مرکزی خدمات سفر کشور افزود: درقالب این طرح ۶ شهر اصلی و ۶ شهر جایگزین در کشور به عنوان نمونه انتخاب می شوند تا کارشناسان این شاخص ها را به طور دقیق در ایام نوروز مورد ارزیابی قرار دهند تا نقاط ضعف و قوت این طرح توسط کارشناسان مشخص شود و در سال های آینده این طرح را از لحاظ کمی و کیفی گسترش دهیم.
وی ادامه داد: تا اواسط این هفته بخشنامه اجرایی این طرح از طریق وزارت کشور به تمام استانداری ها ابلاغ می شود تا استانداران بر اساس شاخص های اعلام شده برنامه ریزی لازم را برای خدمات رسانی به مسافران نوروزی و ایجاد بسترهای لازم برای عملیاتی شدن این طرح، فراهم کنند.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …