بازدید بیش از ۲۲ میلیون نفر از اماکن و موزه های کشور در سال ۹۴

مدیرکل موزه های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از بازدید بیش از ۲۲ میلیون نفر از اماکن و موزه های کشور در سال ۹۴ خبرداد و گفت: تهران با ۱۴۰ موزه خصوصی و دولتی بیشترین موزه و استان کهکیلویه و بویراحمد کمترین موزه کشور را داراست.

به گزارش ایرانگرد نیوز محمدرضا کارگر اظهار داشت: سیاست موزه های کشور در دولت تدبیر و امید، تکمیل و اتمام موزه های نیمه تمام بود و در این رابطه هم اکنون بیست موزه در کشور درحال ساخت است.
مدیرکل موزه های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: تعدادی از موزه های موجود در کشور خصوصی و یا متعلق به بنیادها و نهادهای دولتی است که اداره کل موزه ها به منظور حمایت از این حوزه ها تسهیلاتی ارائه می دهد.
کارگر با اشاره به اینکه بیشترین موزه ها به ترتیب متعلق به بخش خصوصی، نهادها، بنیادها و در نهایت میراث فرهنگی است، یادآور شد: با توجه به ضرورت حفظ آثار تاریخی، هر دو هفته یک موزه در کشور افتتاح می شود.
مدیرکل موزه های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهارداشت: در سال گذشته بیش از ۵/۱۷ میلیون نفر از اماکن و موزه های میراث و ۵ میلیون نفر از مجموعه هایی که متعلق به میراث نیست بازدید کردند.
کارگر گفت: از مجموع بازدیدکنندگان اماکن و موزه های تاریخی ایران در سال گذشته، ۵/۱ میلیون نفر را گردشگران خارجی به خود اختصاص دادند.
به گزارش سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مدیرکل موزه های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: در نظر داریم در آینده ای نزدیک با ایجاد قابلیت های مجازی در فضای موزه ها، راهنمایی گردشگران به صورت الکترونیکی انجام شود.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …