۲۴۵ طرح گردشگری در گیلان متقاضی دریافت تسهیلات بانکی هستند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان بیان کرد: ۲۴۵ طرح گردشگری استان با ظرفیت اشتغال نزدیک به سه هزار نفر ، متقاضی دریافت تسهیلات بانکی هستند.

رضا علیزاده : طرح های یادشده در زمینه ایجاد ، احداث ، تکمیل و یا بازسازی در حوزه گردشگری است.
وی ساخت، تکمیل، تجهیز و توسعه ۵۹ هتل را در قالب طرح های مذکور عنوان کرد و گفت: با اتمام این هتل ها ، یک هزار و ۲۲۷ شغل ایجاد می شود.
علیزاده ادامه داد: ۶۸ طرح مجتمع گردشگری با یک هزار و ۴۳۱ اشتغال، ۶۵ طرح واحد پذیرایی و سفره خانه با ۲۱۶ اشتغال، ۲۰ طرح مهمانپذیر با ۳۳ اشتغال، هفت هتل آپارتمان با ۶۰ اشتغال و … از جمله طرح های قابل اجرا در سال جاری است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان حمایت تسهیلاتی بانک ها را در اجرای طرح های مذکور تاثیرگذار دانست و تصریح کرد: اگر بانک ها حمایت تسهیلاتی نداشته باشند سرمایه گذاران نمی توانند طرح های نیمه تمام که از ۲۵ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و بانک اطلاعاتی آنها موجود است، را تکمیل و تجهیز کنند.
علیزاده خاطرنشان کرد: از مجموع طرح های احداثی ۳۹ هتل، ۵۵ مجتمع و ۱۱۴ واحد پذیرایی و سفره خانه سنتی و هتل آپارتمان، یک مهمانپذیر، خانه مسافر، دفاتر خدماتی، مجموعه تفریحی و … هستند.
وی با بیان اینکه در مجموع ۱۱۴ طرح گردشگری استان احداثی است، یادآور شد: با اجرای این طرح ها دو هزار و ۵۰۰ شغل ایجاد می شود.
علیزاده گفت: یکی از موضوعات مهم حوزه گردشگری مؤلفه اقتصادی است و آنچه که امروز در دنیا به عنوان نتیجه و پیامد سفر و گردشگری در صنعت گردشگری مورد توجه است، مباحث اقتصادی سفر است.
وی بر لزوم توجه به رویکردهای اقتصادی حوزه گردشگری به وسیله تأمین زیرساخت های لازم تاکید کرد و گفت: برای رسیدن به توسعه پایدار، باید جاذبه های فرهنگی، مذهبی و طبیعی تقویت شود.
علیزاده ادامه داد: تحقق مقوله یادشده نیز با ساماندهی فعالان اقتصادی بخش گردشگری از جمله هتلداران، جامعه واحدهای پذیرایی، دفاتر خدمات مسافرتی و بخش های اقتصادی مرتبط با حوزه گردشگری به صورت مستقیم و غیرمستقیم محقق می شود.
۸۷ هتل، ۲۳ هتل آپارتمان، ۷۵ مجتمع گردشگری، ۴۷ مهمانپذیر، یک هزار و ۴۳ خانه مسافر ، ۲۳۳ واحد پذیرایی بین راهی و سفره خانه سنتی و ۵۳ دفتر خدمات مسافرتی در گیلان فعال هستند.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …