ایرانگرد نیوز

۲۴۵ طرح گردشگری در گیلان متقاضی دریافت تسهیلات بانکی هستند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان بیان کرد: ۲۴۵ طرح گردشگری استان با ظرفیت اشتغال نزدیک به سه هزار نفر ، متقاضی دریافت تسهیلات بانکی هستند.

رضا علیزاده : طرح های یادشده در زمینه ایجاد ، احداث ، تکمیل و یا بازسازی در حوزه گردشگری است.
وی ساخت، تکمیل، تجهیز و توسعه ۵۹ هتل را در قالب طرح های مذکور عنوان کرد و گفت: با اتمام این هتل ها ، یک هزار و ۲۲۷ شغل ایجاد می شود.
علیزاده ادامه داد: ۶۸ طرح مجتمع گردشگری با یک هزار و ۴۳۱ اشتغال، ۶۵ طرح واحد پذیرایی و سفره خانه با ۲۱۶ اشتغال، ۲۰ طرح مهمانپذیر با ۳۳ اشتغال، هفت هتل آپارتمان با ۶۰ اشتغال و … از جمله طرح های قابل اجرا در سال جاری است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان حمایت تسهیلاتی بانک ها را در اجرای طرح های مذکور تاثیرگذار دانست و تصریح کرد: اگر بانک ها حمایت تسهیلاتی نداشته باشند سرمایه گذاران نمی توانند طرح های نیمه تمام که از ۲۵ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و بانک اطلاعاتی آنها موجود است، را تکمیل و تجهیز کنند.
علیزاده خاطرنشان کرد: از مجموع طرح های احداثی ۳۹ هتل، ۵۵ مجتمع و ۱۱۴ واحد پذیرایی و سفره خانه سنتی و هتل آپارتمان، یک مهمانپذیر، خانه مسافر، دفاتر خدماتی، مجموعه تفریحی و … هستند.
وی با بیان اینکه در مجموع ۱۱۴ طرح گردشگری استان احداثی است، یادآور شد: با اجرای این طرح ها دو هزار و ۵۰۰ شغل ایجاد می شود.
علیزاده گفت: یکی از موضوعات مهم حوزه گردشگری مؤلفه اقتصادی است و آنچه که امروز در دنیا به عنوان نتیجه و پیامد سفر و گردشگری در صنعت گردشگری مورد توجه است، مباحث اقتصادی سفر است.
وی بر لزوم توجه به رویکردهای اقتصادی حوزه گردشگری به وسیله تأمین زیرساخت های لازم تاکید کرد و گفت: برای رسیدن به توسعه پایدار، باید جاذبه های فرهنگی، مذهبی و طبیعی تقویت شود.
علیزاده ادامه داد: تحقق مقوله یادشده نیز با ساماندهی فعالان اقتصادی بخش گردشگری از جمله هتلداران، جامعه واحدهای پذیرایی، دفاتر خدمات مسافرتی و بخش های اقتصادی مرتبط با حوزه گردشگری به صورت مستقیم و غیرمستقیم محقق می شود.
۸۷ هتل، ۲۳ هتل آپارتمان، ۷۵ مجتمع گردشگری، ۴۷ مهمانپذیر، یک هزار و ۴۳ خانه مسافر ، ۲۳۳ واحد پذیرایی بین راهی و سفره خانه سنتی و ۵۳ دفتر خدمات مسافرتی در گیلان فعال هستند.

خروج از نسخه موبایل