اختصاص یارانه سفر به مقاصد جدید و متنوع داخلی

باید ذهن و توجه مردم را به سوی مقاصد متنوع وجدید داخلی سوق دهیم و به همین منظور یارانه سفر به مقاصد متنوع و جدید به گردشگران داخلی اختصاص می یابد.

به گزارش ایرانگرد نیوز مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهورو رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در جلسه‌ای که با حضور اعضای هیات مدیره جامعه تورگردانان ایران برگزارشد، گفت: گردشگری، یکی از حوزه هایی است که پس از توافق با ۱+۵ و آغاز اجرای برجام، بیشترین تاثیرمثبت را پذیرفته است و در سالهای آینده شاهد روند رشد بیش از پیش این صنعت در کشور خواهیم بود.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه در چند ماه اخیر با بیش از ۲۰گروه خارجی برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری کشور دیدار و مذاکره داشته است، اضافه کرد: سرمایه گذاری در این بخش نیاز به پیگیری ، کارشناسی و جلسات مکرر دارد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اعلام این خبر که در ۲ سال گذشته، ۲۵ هتل ۴ و ۵ ستاره در کشور به بهره برداری رسیده است، افزود: این تعداد هتل در تهران، شیراز، مشهد، قشم، کیش، گرگان، تبریز، بروجن، ارومیه، سمنان، یزد و مازندران مورد بهره برداری قرار گرفته است.

سلطانی فر ادامه داد: در حال حاضر ۲۱۴ هتل آپارتمان با پیشرفت فیزیکی بین ۵ تا ۸۰ درصد در کشور در دست احداث است، همچنین مجوز ساخت ۶۹ هتل ۵ ستاره و ۹۴ هتل ۴ ستاره صادر شده و ۱۹۱ هتل ۳ ستاره، ۱۴۴ هتل ۲ ستاره و ۲۱۹ هتل یک ستاره در حال ساخت است.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه برای دستیابی به اهداف خود در این صنعت به برنامه ریزی، آینده نگری و همگرایی تمامی فعالان و دست اندرکاران این صنعت نیاز داریم، تصریح کرد: ارائه تسهیلات ویزا، گسترش هتلها، گسترش ایرلاین ها، توسعه شبکه حمل و نقل هوایی، ریلی وزمینی، گسترش سطح خدمات پرسنل تاسیسات گردشگری وافزایش دفاتر جذب گردشگر در کشورهای خارجی از مهمترین برنامه هایی است که باید با جدیت پیگیری شود.
وی در ادامه این دیدار با اشاره به اینکه کاهش قیمت تورها، افزایش تعداد گردشگر را به دنبال خواهد داشت، اضافه کرد: ارائه تخفیف در بسته سفر، اعم از ایرلاین ها، شبکه حمل و نقل، هتلها و تورها در جذب و جلب گردشگران بیشتر تاثیر بسزایی خواهد داشت.

معاون رئیس جمهور همچنین با تاکید بر ساماندهی زمانی و مکانی گردشگری داخلی، گفت: در آینده نزدیک یارانه سفر به مقاصد جدید داخلی به گردشگران اختصاص داده خواهد شد، استان سیستان و بلوچستان و مسیر زاهدان، زابل، چابهار و تهران به عنوان نخستین مقصد جدید به گردشگران داخلی ارائه می شود و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردئشگری، یک سوم هزینه سفر به این مقاصد را در سال ۹۵ می پردازد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: باید ذهن وتوجه مردم را به سوی مقاصد متنوع و جدید داخلی سوق دهیم، چراکه جاذبه های گردشگری ایران در مقابل بسیاری از کشورهای دیگر، حرفهای بسیاری برای گفتن دارد.

وی در ادامه گفت: نباید اجازه دهیم در تورهای خارجی، مردم دچار ضرر و زیان شوند، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان متولی گردشگری در کشور، به نحوی نظارت دقیق، معمول کرده که متضمن حقوق شهروندان باشد و جلوی تعرض به حقوق مردم را در سفرهای خارجی خواهد گرفت.

معاون رئیس جمهور در پایان تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی به عنوان دستگاه حاکمیتی، موظف به حفاظت از حقوق مردم و مسافران در سفرهای خارجی و داخلی است.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …