ارائه تسهیلات کم بهره به هنرمندان و صنعتگران بیست وششمین نمایشگاه ملی صنایع دستی ایران

طی توافق به عمل آمده میان معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور و صندوق کارآفرینی امید تسهیلات کم بهره در اختیار هنرمندان و صنعتگران بیست وششمین نمایشگاه ملی صنایع دستی ایران قرار می گیرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری؛ پویا محمودیان مدیرکل صادرات معاونت صنایع دستی کشور با اشاره بر برگزاری نمایشگاه سالانه صنایع دستی به مناسبت هفته صنایع دستی برپا می شود گفت: همانطور که پیش از این نیز اعلام شد امسال این نمایشگاه به دلیل تقارن با ماه مبارک رمضان و به جهت رعایت رفاه حال هنرمندان شرکت کننده در این رویداد مهم، از ۵ تا ۱۰ خرداد ماه برگزار می شود.
وی افزود: ثبت نام از هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی کشور برای حضور در بیست وششمین نمایشگاه ملی صنایع دستی ایران ادامه دارد و هنرمندان علاقمند به شرکت در این رویداد ملی می توانند برای شرکت دراین نمایشگاه اقدام به ثبت نام کنند.
او ادامه داد: ثبت نام از متقاضیان در این دوره به صورت الکترونیکی از اوایل ماه جاری آغاز شده است که با استقبال بسیار چشمگیر صنعتگران  و هنرمندان کشورمان همچنان ادامه دارد.
محمودیان اضافه کرد: طی توافق به عمل آمده میان معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور و صندوق کارآفرینی امید مقررشد تا تسهیلات کم بهره تا سقف ۵ میلیون تومان با شرایط ویژه دراختیار هنرمندان و صنعتگران این حوزه قرار گیرد تا این افراد با سهولت و طیب خاطر بیشتری در نمایشگاه امسال حاضر شوند.
وی در پایان سخنانش از حضور پررنگ تعاونی ها در نمایشگاه امسال خبر داد و گفت: تعاونی های مختلف فعال در زمینه صنایع دستی در نمایشگاه امسال حضور خواهند داشت، همچنین زمینه لازم برای حضور مجموعه های صنایع دستی مرتبط به سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز مهیا شده است.
لازم به ذکر است ، در نمایشگاه هفته صنایع دستی در ایام مختلف از طرح ها و نوآوری های صورت گرفته در این حوزه رونمایی به عمل می آید و حاصل تلاش های فعالان این عرصه از نزدیک در معرض دید علاقمندان قرار می گیرد.
گفتنی است، بیست و ششمین نمایشگاه ملی صنایع دستی ایران از ۵ تا ۱۰ خرداد ماه امسال با حضور هنرمندان و صنعتگران کشورمان به مدت ۶ روز در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) با ساعات بازدید طولانی تر پذیرای شهروندان و علاقمندان پایتخت است.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …