گفتگوی مردمی معصومه ابتکار در برنامه «سرزمین ما»

به گزارش ایرانگرد نیوز  در آستانه روز جهانی محیط زیست و آغار گرامیداشت هفته محیط زیست (۱۶ تا ۲۲ خرداد) معصومه ابتکار معاون رییس جمهور به برنامه «سرزمین ما» می آید تا درباره اوضاع و احوال محیط زیست کشور با مردم گفتگو کند.

 

هر ساله هفته محیط زیست با هدف جلب توجه عمومی به مسایلی که محیط زیست را آلوده می کند، برگزار می شود. از تخریب بی رویه جنگل ها، افزایش روز افزون گازهای گلخانه ای، گسترش روز افزون آلاینده های صنعتی، انباشت بی شمار و مستمر زباله ها و از بین بردن بی رویه گونه های جانوری، گیاهی و زیستی به عنوان اصلی ترین عوامل نابودی محیط زیست نام برده می شود.

 

متاسفانه هفته گذشته قرق‌بان مازندرانی در درگیری با قاچاقچیان چوب به شهادت رسید. شهید فضل الله علیپور قرق‌بان مازندرانی بود که در بامداد روز جمعه ۷ خرداد ۱۳۹۵، توسط قاچاقچیان چوب در منطقه جنگلی سالده شهرستان نور کشته شد. این ماجرا پنج نفر متهم داشت، سه نفر از متهمان در ساعات اولیه و با تلاش نیروهای انتظامی، امنیتی و مقامات قضایی شهرستان نور دستگیر و ضارب اصلی و یکی دیگر از متهمان چند ساعت بعد دستگیر شدند.

 

در بخش معرفی قهرمان محیط زیست هفته برنامه «سرزمین ما»، یاد و خاطره این غرق‌بان شهید گرامی داشته می شود. همچنین قرار است سرهنگ اسحاق محسنی فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران علت بروز این حادثه دلخراش را تشریح کند.

 

احسان نیکبخت و مسعود نیکدل دو هنرمند فعال در حوزه محیط زیست از دیگر مهمانان برنامه فردا پنج شنبه ۱۳ خرداد «سرزمین ما» هستند. رسول حاجی باقری دبیر انجمن زیست محیطی پیشگامان خورشید شهرستان استهبان از وضعیت نهال های کاشته شده در طرح جنگلانه این منطقه و خسرو اعتماد مدیر جمعیت کویر سبز کاشان و مسئول سمن های مردم نهاد شهرستان کاشان درباره آلودگی هوای منطقه ای این شهر که به واسطه سوزاندن لنت های ترمز مجتمع لنت پارس بوجود می آید صحبت خواهند کرد. اخبار محیط زیستی ایران را نیز حسن اجتماعی اعلام خواهد کرد.

 

برنامه «سرزمین ما» به تهیه کنندگی الهام پیرهادی پنجشنبه از ساعت ۷ صبح و به مدت ۱۱۰ دقیقه از شبکه یک سیما روی آنتن می رود.

 

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …