آیین رونمایی از طرح جامع فرهنگی، ورزشی و گردشگری شرکت سرمایه گذارى و توسعه قشم

با نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به توسعه جزیره قشم، طرح جامع فرهنگی، ورزشی و گردشگری قشم با حضور مسعود سلطانی فر معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزیران فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان، و رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم رونمایی شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، در طرح چند منظوره سایت ۴۶ هکتاری جزیره قشم، پنج بخش ویژه شامل تجاری و اداری، فضاهای روباز، فرهنگی ورزشی، اقامتی و ساختمان های اداری دیده شده است.
این طرح مهم با رعایت فاصله ۶۰  متری از ساحل در ساحل جنوبی شهر قشم و مشرف بر پهنه بیکران خلیج فارس اجرا می شود.
برای اجرای این طرح رقمی معادل بیش از ۲۶ هزار میلیارد ریال پیش بینی شده که اجراى کل طرح در بازه ى زمانی  ۴۸ ماهه به بهره برداری خواهد رسید.
در بخش فرهنگی این مجموعه علاوه بر ساخت چند مسجد زیبا با استفاده از معماری بومی و ایرانی – اسلامی، شش سالن سینما، سالن آمفی تاتر، غرفه های تجاری و در بخش ورزشی هم یک مجتمع کامل ورزشی با هدف انجام بیش از ۲۰ نوع ورزش از جمله سالن های بدن سازی، ورزش های رزمی، دو زمین چمن، زمین اسکواش، دو زمین بدمینتون، چند سالن ورزش های چند منظوره، سالن های ماساژ و اسپا پیش بینی شده است.
در بخش اداری این مجموعه علاوه بر ساختمان ویژه مستقل برای سازمان منطقه آزاد، یک مجموعه متناسب با نیاز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز ساخته خواهد شد.
در بخش اقامتی این مجموعه شامل هتل ۵ ستاره ۲۰۰ اتاقه، ۱۵۰ سویت ویژه به همراه ایجاد بام سبز بر روی اماکن اقامتی و تامین ۳۰۰ پارکینگ می باشد.
مجتمع تجاری – اداری این مجموعه دارای یک مجموعه تجاری بسیار مدرن با استفاده از برندهای مطرح داخلی و خارجی و فضای های اداری مورد نیاز در بیش از ۱۴۷ هزار متر مربع در ۱۲ طبقه با ۳۸۰ پارکینگ اختصاصی خواهد بود.
۱۴۰۰ متر مربع مجموعه فرهنگی و ۴۲۸۰ متر مربع فضای ورزشی نیز در بخش فضاهای روباز این مجموعه پیش بینی شده است.
از نکات مهم اجرای این طرح، استفاده از توانمندی های داخلی و ایجاد اشتغال در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی با رعایت عدم خروج ارز از کشور و همچنین سرعت بخشیدن به عملیات این طرح عظیم به عنوان بخش مهم مورد تاکید مقام معظم رهبری در زمینه اقدام و عمل تاکید شده است.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …