معاون گردشگری کشور دررامسر گردشگری غذا اقتصاد پرباری دارد

غذا موضوع جدی است که در رونق و جذابیت صنعت گردشگری نقش مهمی ایفا می کند
مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشوردر حاشیه بازدید از جشنواره “سفره ایرانی;فرهنگ گردشگری”در رامسر با بیان مطلب فوق افزود:این جشنواره باهدف جریان سازی عمومی برای توجه به غذای ایرانی و محلی وایجاد تغییرات در کیفیت و خدمات رستورانها برگزار می شود.
وی افزود:تعدد و تنوع غذای محلی در جای جای ایران فرصت کم نظیری برای جذب گردشگران است.این غذاها را باید در منوی رستورانها و مراکز پذیرایی جای داد تا زمینه دسترسی فراهم شود.
معاون گردشگری کشوربه تنوع غذاهای شمالی که رنگ وبوی طبیعت این خطه را دارد اشاره کرد و گفت:فرهنگ غذا در شمال بسیار غنی است.این داشته های خوراکی می تواند سهم درامدی ازصنعت گردشگری را برای مردمان شمالی افزایش بخشد.
وی اظهارداشت:گردشگری غذابه اقتصاد روستا ,دامداری, طیور وشیلات ومحصولات کشاورزی صنعت غذایی وابسته است و این بخش ها را نیز رونق می بخشد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی,صنایع دستی و گردشگری مازندران با توجه به نیاز احساس شده در رابطه با احیای ظرفیت‌ها و معرفی آشپزی ایرانی با غذاهای بومی و سنتی و به‌کارگیری آن به‌عنوان امتیازی شاخص در توسعه صنعت گردشگری کشور، راه‌اندازی سلسله جشنواره‌های «سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری» متناسب با شرایط فرهنگی و اقلیمی ۸ منطقه کشور در دستورکار قرار گرفت که نخستین نمونه آن در استان مازندران از۳۰تیرماه تا یکم مردادبا حضور استانهای گیلان ,قزوین,گلستان و مازندران در تلکابین رامسر در حال برگزاری است.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …