ایرانگرد نیوز

معاون گردشگری کشور دررامسر گردشگری غذا اقتصاد پرباری دارد

غذا موضوع جدی است که در رونق و جذابیت صنعت گردشگری نقش مهمی ایفا می کند
مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشوردر حاشیه بازدید از جشنواره “سفره ایرانی;فرهنگ گردشگری”در رامسر با بیان مطلب فوق افزود:این جشنواره باهدف جریان سازی عمومی برای توجه به غذای ایرانی و محلی وایجاد تغییرات در کیفیت و خدمات رستورانها برگزار می شود.
وی افزود:تعدد و تنوع غذای محلی در جای جای ایران فرصت کم نظیری برای جذب گردشگران است.این غذاها را باید در منوی رستورانها و مراکز پذیرایی جای داد تا زمینه دسترسی فراهم شود.
معاون گردشگری کشوربه تنوع غذاهای شمالی که رنگ وبوی طبیعت این خطه را دارد اشاره کرد و گفت:فرهنگ غذا در شمال بسیار غنی است.این داشته های خوراکی می تواند سهم درامدی ازصنعت گردشگری را برای مردمان شمالی افزایش بخشد.
وی اظهارداشت:گردشگری غذابه اقتصاد روستا ,دامداری, طیور وشیلات ومحصولات کشاورزی صنعت غذایی وابسته است و این بخش ها را نیز رونق می بخشد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی,صنایع دستی و گردشگری مازندران با توجه به نیاز احساس شده در رابطه با احیای ظرفیت‌ها و معرفی آشپزی ایرانی با غذاهای بومی و سنتی و به‌کارگیری آن به‌عنوان امتیازی شاخص در توسعه صنعت گردشگری کشور، راه‌اندازی سلسله جشنواره‌های «سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری» متناسب با شرایط فرهنگی و اقلیمی ۸ منطقه کشور در دستورکار قرار گرفت که نخستین نمونه آن در استان مازندران از۳۰تیرماه تا یکم مردادبا حضور استانهای گیلان ,قزوین,گلستان و مازندران در تلکابین رامسر در حال برگزاری است.
خروج از نسخه موبایل