رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای صنایع دستی: ارتقا و بهبود صنایع دستی مهمترین ماموریت شورای جهانی است

رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی گفت: ارتقا و بهبود صنایع دستی در دنیا مهمترین ماموریت شورای جهانی صنایع دستی است و دولت ها مهمترین نقش را در این زمینه در هر کشور دارند.

به گزارش ایرنگرد نیوز ، غدا هیجاوی در مراسم آغاز به کار اجلاس شورای جهانی صنایع دستی در اصفهان، برگزاری شورای جهانی صنایع دستی را فرصتی با ارزش برشمرد و از رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران و همچنین استاندار اصفهان برای میزبانی این شورا قدردانی کرد.
هیجاوی یادآوری کرد: اصفهان برای برگزاری هجدهمین اجلاس شورای جهانی صنایع دستی با موافقت همه مقام های دیپلماتیک در مذاکره ای که چندی پیش برگزار شد، انتخاب شد.
وی افزود: به این منظور مسافرت های زیادی به شهرهای کوچک و بزرگ ایران انجام شد تا ظرفیت و موقعیت شهرها برای برگزاری نمایشگاه ها و همایش های صنایع دستی بررسی شود.
رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی همچنین به اقدام های کشورهای دیگر خاورمیانه برای ارتقای صنایع دستی اشاره کرد و گفت: در کشورهای عمان و کویت، اقدام های موثری برای ارتقای صنایع دستی انجام شد که از آن جمله برگزاری همایش ها و فراهم کردن بستر فروش صنایع دستی است.
نشست بین المللی شورای جهانی صنایع دستی صبح یکشنبه در اصفهان گشایش یافت.
در این همایش که تا ششم مهرماه ادامه دارد ، حدود ۲۰۰ نفر از شخصیت های بین المللی از ۹۰ کشور حضور دارند.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …