ایرانگرد نیوز

رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای صنایع دستی: ارتقا و بهبود صنایع دستی مهمترین ماموریت شورای جهانی است

رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی گفت: ارتقا و بهبود صنایع دستی در دنیا مهمترین ماموریت شورای جهانی صنایع دستی است و دولت ها مهمترین نقش را در این زمینه در هر کشور دارند.

به گزارش ایرنگرد نیوز ، غدا هیجاوی در مراسم آغاز به کار اجلاس شورای جهانی صنایع دستی در اصفهان، برگزاری شورای جهانی صنایع دستی را فرصتی با ارزش برشمرد و از رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران و همچنین استاندار اصفهان برای میزبانی این شورا قدردانی کرد.
هیجاوی یادآوری کرد: اصفهان برای برگزاری هجدهمین اجلاس شورای جهانی صنایع دستی با موافقت همه مقام های دیپلماتیک در مذاکره ای که چندی پیش برگزار شد، انتخاب شد.
وی افزود: به این منظور مسافرت های زیادی به شهرهای کوچک و بزرگ ایران انجام شد تا ظرفیت و موقعیت شهرها برای برگزاری نمایشگاه ها و همایش های صنایع دستی بررسی شود.
رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی همچنین به اقدام های کشورهای دیگر خاورمیانه برای ارتقای صنایع دستی اشاره کرد و گفت: در کشورهای عمان و کویت، اقدام های موثری برای ارتقای صنایع دستی انجام شد که از آن جمله برگزاری همایش ها و فراهم کردن بستر فروش صنایع دستی است.
نشست بین المللی شورای جهانی صنایع دستی صبح یکشنبه در اصفهان گشایش یافت.
در این همایش که تا ششم مهرماه ادامه دارد ، حدود ۲۰۰ نفر از شخصیت های بین المللی از ۹۰ کشور حضور دارند.

خروج از نسخه موبایل