برگزاری یازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و تاجیکستان در تهران

یازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و تاجیکستان از هفدهم لغایت هجدهم آبان ماه ۹۵  به‌مدت دو روز در تهران در حال برگزاری است.

 لادن جعفری تهرانی مدیر کل بین الملل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این باره گفت: این رویداد با حضور هیات ۱۰ نفره تاجیک به سرپرستی عثمان علی عثمان زاده، وزیر انرژی و ذخایر آب تاجیکستان، سفیر و کنسول تاجیکستان  در تهران و نیز نمایندگان  دستگاه های اجرایی و نمایندگان بخش خصوصی کشورمان  به سرپرستی مهندس چیت چیان،  وزیر نیرو برای انجام مذاکره کارشناسی پیرامون موضوع‌های مطرح‌شده در پیش نویس سند همکاری مشترک در برگزار می گردد.

وی افزود: پیش‌نویس سند مشترک همکاری در محورهای صنعت و معدن، تجارت، سرمایه‌گذاری، بیمه، امور مالی و بانکی، علمی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی و گردشگری، حمل‌و‌نقل، نقشه‌برداری، کشاورزی، کار و اموراجتماعی ، ارتباطات ، انرژی، آب و خدمات فنی و مهندسی تنظیم شده است و در مراسم اختامیه اجلاس، به امضای وزیران مسئول کمیسیون مشترک دو کشور خواهد رسید.

گفتنی است با حضور نماینده دفتر امور بین الملل در اجلاس، بندهای پیشنهادی از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشکری، جهت درج در سند نهایی اجلاس، با طرف تاجیک نهایی شد.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …