قطار گردشگران سه قاره جهان به ایستگاه مشهد رسید

قطار حامل گردشگران خارجی از سه قاره جهان صبح امروز وارد ایستگاه راه آهن مشهد شد و این کلانشهر برای مدت یک روز میزبان گردشگران است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی روز یکشنبه در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: قطار گردشگری عقاب طلایی با مسافرانی از سه قاره جهان از طریق مرز سرخس وارد مشهد شد.
حسین زارع صفت افزود: چهارمین قطار گردشگری و لوکس عقاب طلایی، ۲۱ آبان ماه جاری سفر خود را از مسکو آغاز کرده است.
وی ادامه داد: مسافران این قطار پس از بازدید از کشورهای قزاقستان، ازبکستان و ترکمنستان صبح دیروز ۲۹ آبان از طریق مرز ریلی سرخس وارد ایران شدند و بعد از یک روز اقامت و گردش در آن شهر صبح امروز به مشهد رسیدند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: تعداد مسافران این قطار ۳۹ نفر به همراه ۳۸ خدمه است که از اتباع چندین کشور از قاره آمریکا، اروپا و آسیا هستند و طی یک هفته از جاذبه های گردشگری ایران در شهرهای مشهد، کرمان، یزد، اصفهان، شیراز و تهران دیدن می کنند.
وی افزود: این قطار که دارای واگنهای ویژه گردشگری است پس از ورود به ایران با لوکوموتیو راه آهن جمهوری اسلامی ایران مسیر خود را در سطح کشور ادامه می دهد.
زارع صفت ادامه داد: گردشگران خارجی این قطار طی یک روز اقامت در مشهد علاوه بر بازدید از آرامگاه فردوسی و آرامگاه نادرشاه افشار، از حرم مطهر و عزاداری مردم دومین کلانشهر مذهبی جهان در اربعین حسینی نیز دیدن می کنند و با مناسک مذهبی این روز از نزدیک آشنا می شوند.
وی گفت: قطار عقاب طلایی امروز بعد از ظهر راه آهن مشهد را به مقصد طبس ترک می کند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی افزود: از ابتدای راه اندازی مرز ریلی سرخس از سال ۱۳۷۵ این نخستین قطار مسافری و گردشگری است که از مسکو و از طریق این مرز ریلی وارد ایران می شود.
کلانشهر مشهد سالانه میزبان ۲۵ میلیون گردشگر داخلی و بیش از دو میلیون گردشگر خارجی است.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …