ایرانگرد نیوز

حضور ۵۵۰ هنرمند داخلی و خارجی در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: ۵۵۰ نفر از هنرمندان ایرانی و خارجی در قالب ۶۰ گروه نمایشی در بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان حضور یافتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه رشد جشنواره تئاتر کودک نیز به همت هنرمندان نمایش ها به ویژه پیشکسوتان صورت گرفته است، خاطر نشان کرد: برگزاری جشن صد سالگی تئاتر ایران به یاد مرحوم باغچه بان از بزرگ ترین افتخارات جشنواره بود.
وی با بیان اینکه ۱۳۵ هزار کودک و نوجوان همدانی از برنامه های این جشنواره استفاده کردند، افزود: از حضور پیشکسوتان در قالب برگزاری کارگاه سخنرانی و میهمانان ویژه برخوردار بودیم که مایه شکر و سپاس است.
در این آیین تجلیل از علیرضا بشیری، فرزند شهید محمدرضا بشیری برگزار و یاد مرحوم علی وزینی خبرنگار فرهنگ و هنر گرامی داشته شد.
همچنین رضا فیاضی هنرمند پیشکسوت تئاتر کودک و نوجوان در آیین بزرگداشت خود با بیان اینکه خدا را شکر می کنم که در این لحظه روی این سن قرار گرفته ام، گفت: اگر قرار است برای بچه ها کار کنیم، باید به هنر و علم مسلح باشیم.
فیاضی از مسئولان خواست حتی برای یک بار کارگاه های تئاتر خلاق را از نزدیک ببینند و خاطر نشان کرد: کودکان و نوجوانانی که در این کارگاه ها شرکت می کنند، قطعا در آینده دولت مردان بزرگی خواهند شد.
بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان از ۲۲ آذر ماه در همدان آغاز و امروز شنبه ۲۷ آذرماه مراسم اختتامیه آن با معرفی برگزیدگان برگزار شد.

خروج از نسخه موبایل