رییس ستاد هماهنگی خدمات سفر : انتظار خدمات متفاوت از صنعت حمل و نقل هوایی در نوروز ۹۶

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و رییس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر گفت: تحقق خدمات متفاوت حمل و نقل هوایی با هدف مناسب سازی سفر و افزایش رضایتمندی هموطنان در نوروز ۹۶ قابل انتظار است.

به گزارش ایرنا ، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام کرد که مرتضی رحمانی موحد در نشست مشترک کمیته های اقتصادی و خدمات فرودگاهی شرکت های هواپیمایی کشور که با هدف بررسی خدمات نوروز ۹۶ و نیز نحوه همکاری با حوزه گردشگری در محل سازمان هواپیمایی کشور برگزار شد؛ درباره رویکرد ارائه خدمات متفاوت در نوروز ۹۶ سخن گفت.

وی اظهار داشت: برنامه ریزی و تلاش برای کاهش هزینه ها در راستای مناسب سازی سفرهای داخلی یکی از مهم ترین برنامه های مشترک در دست اقدام با حوزه گردشگری به شمار می آید تا در این راستا پس از استخراج روزهای کم تردد در طول سال و ارائه آن در قالب بسته های سفر، رضایتمندی گردشگران در سطحی گسترده و به صورت متداوم محقق شود.
وی افزود: ارائه پروازهای چارتربا قیمت های مناسب به صورت سالانه و سازماندهی شده و ورود به چرخه تورهای گردشگری بی شک یکی از راهکارهای پیشنهادی برای تامین منابع ملی مورد نیاز در راستای نظم بخشی خدمات متفاوت به هموطنان به شمار می آید که هم اکنون نمونه عملیاتی شده آن در حوزه حمل و نقل ریلی به مرحله اجرا وارد شده است.
رحمانی موحد با بیان اینکه در حال حاضر توافق نظر میان حوزه گردشگری و حمل و نقل هوایی در حوزه مقاصد و پروازها وجود دارد؛ تصریح کرد: پیشنهاد می شود در کار گروهی متشکل از مدیران دو بخش، درباره مسیرهای جدید تعیین شده از سوی معاونت گردشگری و بررسی جریان های حاکم بر بخش سفر همفکری نمایند تا خروجی کار برنامه ریزی و اقدام راستای مناسب سازی سفرهای داخلی شود.
رحمانی موحد با بیان اینکه حمل و نقل هوایی، در گروه صنعت جای می گیرد و پیچیدگی های خاص خود را به همراه دارد؛ تصریح کرد: مردم به دنبال ساده سازی هستند؛ لذا ورود به سیستم هوایی آزاد و یا مدیریت وضع موجود، علیرغم تفاوت با نظام تجاری صنعت هوایی بین الملل و نبود ثبات نرخ، انتخابی است که فراتر از نگاه کوتاه مدت، برنامه ریزی های قابل اتکای آینده را سبب می شود.
معاون گردشگری همچنین با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیشترین حمایت را از حمل ونقل هوایی کشور در برنامه ششم توسعه داشته است؛ خاطرنشان کرد: طبق ماده ۴۶ برنامه ششم توسعه، حمل و نقل هوایی کشور در بخش صنعت ایرانگردی و جهانگردی جای می گیرد و از مزیت تعرفه های صنعت گردشگری برخوردار خواهد شد.
رحمانی موحد در پایان موضوع ارائه لیست کلیه پروازهای سالیانه با سه دسته بندی ایام پرسفر، کم سفر و با سفر متوسط را در کارگروه مشترک مطرح نمود تا با تعیین پروازهایی که هزینه آنها کاهش یافته است و پیوند آن به بسته های سفر، مناسب سازی خدمات گردشگری به هموطنان محقق شود.
همچنین در این نشست «مقصود اسعدی سامانی» دبیرانجمن شرکت های هواپیمایی کشوری نیز ضمن استقبال از برنامه ها و طرح های پیشنهادی معاون گردشگری و اعلام آمادگی کلیه شرکت ها برای همکاری در این حوزه تشکیل کارگروه اقدامات مشترک و شکوفا ساختن ظرفیت های موجود را در راستای ارائه خدمات متفاوت در نوروز ۹۶ در دستور کار قرار داد.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …