بازتاب گسترده اهدای جایزه اسکار به فیلم فروشنده در مطبوعات کویت

موفقیت ارزشمند اصغر فرهادی کارگردان بنام ایرانی در کسب جایزه اسکار برای فیلم فروشنده، بازتاب گسترده ای در نشریات امروز /سه شنبه/کویت داشت.

 نشریه السیاسه کویت با چاپ گزارشی در این زمینه نوشت: فرهادی تصمیم گرفت تا در اقدامی شجاعانه مراسم اهدای جوایز اسکار را در واکنش به تصمیمات دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا تحریم کند و باید از این اقدام به عنوان یکی از بارزترین تحولات سیاسی در هنر هفتم یاد کرد.
السیاسه می نویسد: فرهادی در ابتکار شایسته دیگری نامه ای را به اعضای هیات داوری اسکار ارسال و تاکید کرد که در همبستگی با انسان هایی که ترامپ به آنها بی احترامی کرده تصمیم گرفت تا به آمریکا سفر نکند و مراسم را تحریم نماید، چرا که سیاست های ترامپ ضد دمکراتیک و ضد حقوق بشر است .
این روزنامه افزود: فرهادی تاکید کرده است که فیلمسازان می توانند با خلق آثار هنری خود کمک فراوانی به حفظ حقوق بشر نمایند .
نشریه الجریده کویت نیز با انتشار گزارشی در این زمینه می نویسد: این دومین جایزه اسکار است که فرهادی کارگردان ایرانی موفق به کسب آن می شود و مسئولان ایرانی نیز از کسب این جایزه ابراز افتخار کرده اند .
الجریده می نویسد: محمد جوادظریف وزیر امور خارجه ایران کسب این جایزه و واکنش فرهادی در تحریم مراسم اسکار را نشاندهنده فرهنگ متعالی ایرانیان در طول دو هزار سال گذشته تا به امروز دانسته و مواضع فرهادی در این زمینه را ارزشمند دانسته است.
این روزنامه کویتی نوشت: فرهادی تاکید کرده است که تقسیم دنیا از سوی رییس جمهور آمریکا به دو بخش دوستان و دشمنان ایالات متحده تنها بهانه ای برای اقدامات جنگ طلبانه می باشد و باید کارگردانان امروزه بر مشترکات خود تکیه کنند.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …