بهمن نامورمطلق: سال ۹۵ سال خوبی برای صنایع‌دستی ایران بود

به‌گزارش ایرانگرد نیوز  به‌نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، بهمن نامورمطلق، معاون صنایع‌دستی کشور، امروز ۱۴ اسفند، در این نشست، ضمن تأکید بر لزوم برگزاری این جلسات گفت: «براساس گزارش‌ها و آمارها، صنایع‌دستی رشد زیادی داشته و روندی روبه‌پیشرفت را طی می‌کند. خوشبختانه به‌همت شما هنرمندان و همکاران معاونت، مشاهده رشد در این زمینه بسیار خوشحال‌کننده است و امیدواریم که این رشد به میزان مقبول و آرمانی مدنظرمان برسد.»

او گفت: «۱۷۵میلیون دلار صادرات ثبت‌شده در گمرک داشته‌ایم؛ حتی آمارها در صادرات چمدانی بسیار زیاد بوده است. معاونت برای نخستین بار فجر صنایع‌دستی را برگزار کرده که در گفتمان‌سازی و تبلیغ این هنر بسیار تأثیرگذار است و اکنون دبیرخانه این جشنواره نیز راه‌اندازی شده است.»

نامورمطلق همچنین بیان کرد: «برگزاری هجدهمین مجمع شورای جهانی صنایع‌دستی، نمایشگاه هزاردستان و نخستین جشن تولید در سال ۹۵ صورت گرفت که درمجموع سال خوبی برای صنایع‌دستی رقم زد.»

معاون صنایع‌دستی کشور تأکید کرد: «اکنون باید به‌دنبال ایجاد ساختاری برای ایجاد اداره‌کل صادرات باشیم تا به‌صورتی تخصصی‌تر به بحث صادرات صنایع‌دستی بپردازیم. با این اقدام، افرادی به‌صورت تخصصی به بازارسازی و بازارشناسی خواهند پرداخت.»

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور تصریح کرد: «جوانان ما باید به طراحی‌های جدید در صنایع‌دستی رو بیاورند. باید با زیبایی‌شناسی گذشته و حفظ هویت گذشته به طرح‌های نوین و مدرن رو بیاوریم.»

نامورمطلق در خاتمه خاطرنشان کرد: «بازارچه عودلاجان نیز ظرفیت خوبی برای رونق صنایع‌دستی است که پیگیری‌ها برای گسترش آن در دستِ انجام است.»

در این نشست معاون صنایع‌دستی، با شنیدن سخنان و مسائل هنرمندان حاضر، به راهنمایی و هدایت موارد مطرح‌شده پرداخت.

همچنین عملکرد سال ۹۵ و میزان موفقیت طرح‌های صنایع‌دستی و پیشنهاد‌های اعضا برای تدوین برنامه‌های سال ۹۶ شورا در این نشست بررسی شدند.

در ادامه نیز محمد بختیاری، دبیر انجمن هنرمندان صنایع‌دستی، ضمن تشکر از حمایت‌های معاونت صنایع‌دستی کشور، برای تداوم همکاری‌ها با این معاونت به‌منظور توسعه صادرات و فروش صنایع‌دستی در سال ۹۶ ابراز امیدواری کرد.

جلسه شورای عالی تشکل‌های صنایع‌دستی هنرمندان و صنعتگران عضو، با حضور بهمن نامورمطلق معاون صنایع‌دستی کشور، عصر امروز در سالن اجتماعات این معاونت، برگزار شد.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …