«احمد عزیزی» شاعر انقلاب درگذشت

«احمد عزیزی» شاعر انقلاب که از پانزدهم اسفند سال ۱۳۸۶ به علت کاهش سطح هوشیاری ناشی از تشنج، بیماری قلبی و کلیوی در بیمارستان بستری است، عصر دوشنبه در بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه درگذشت.

عزیزی که در بخش مراقبت های ویژه بستری بود، حوالی ساعت ۱۶ امروز دار فانی را وداع گفت.
مسوولان بیمارستان با تایید خبر درگذشت این شاعر انقلاب اعلام کردند که عزیزی از ۹ سال پیش تاکنون در کما به سر می برد.
احمد عزیزی عصر یکشنبه ۱۵ اسفند برای اولین بار تحت عمل جراحی از ناحیه شکم قرار گرفت که پزشکان معالج او، به «نکروز پرده مزانتر» مشکوک و وی را تحت عمل جراحی قرار دادند و بعد از عمل او را به بخش مراقبت های ویژه منتقل کردند.
به گفته پزشکان معالج، عزیزی بعد از عمل جراحی روز گذشته تغییر محسوسی نکرد و وضعیت جسمانی او وخیم تر شد.
احمد عزیزی چهارم دی ماه سال ۱۳۳۷ در سرپل ذهاب کرمانشاه به دنیا آمد، او دارای آثاری نظیر کفش های مکاشفه، شرجی آواز، خوابنامه و باغ تناسخ، ترجمه زخم، باران پروانه، رودخانه رؤیا، ملکوت تکلم و سیل گل سرخ است.
رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۹۰ و در جریان سفر به استان کرمانشاه با حضور در بیمارستان امام رضا (ع) از وی عیادت و بر رسیدگی به وضعیت این شاعر آئینی تاکید کردند.
وی آثار شعر و نثر ادبی متعددی دارد و شاعری با سبک منحصر به فرد است که این سبک به صورت مثنوی در کفش های مکاشفه او جلوه کرده ‌است.
تمایل سبک وی به معنویت و عرفان اسلامی با فرم جدیدی از مثنوی، ملهم از مثنوی مولوی، در شعر معاصر بی‌نظیر است، این سبک تاثیر بسیار زیادی در شعر معاصر گذاشته ‌است.
اشعار عزیزی با عرفان اسلامی آمیختگی دارد و تمجید از اهل بیت(ع) در بیشتر آثارش موج می‌زند.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …