تامین زیرساخت‌های شهرهای جهانی صنایع‌دستی/ سامان‌دهی بیمه شاغلان صنایع‌دستی ظرف ۳ ماه

تامین زیرساخت‌های شهرهای جهانی صنایع‌دستی/ سامان‌دهی بیمه شاغلان صنایع‌دستی ظرف 3 ماه

 در این کمیسیون مهم‌ترین موضوعات مرتبط با حوزه‌های میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بررسی و این جلسه با تصویب شش مصوبه به کار خود پایان داد.

در این جلسه مصوب شد دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری در اجرای تکالیف قانونی خود، موظف‌اند نسبت به تامین زیرساخت‌های شهرهای جهانی صنایع‌دستی با هماهنگی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اقدام کنند و گزارش سالانه خود را برای انعکاس به شورای عالی میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اعلام کنند.

همچنین بر اساس یکی دیگر از مصوبات این کمیسیون در اجرای قانون بیمه قالی‌بافان و شاغلان صنایع‌دستی شناسنامه‌دار، سازمان تامین اجتماعی موظف است به‌منظور حمایت از صنعتگران و تولیدکنندگان صنایع‌دستی، نسبت به سامان‌دهی بیمه‌های موجود به تفکیک سهم هنرمندان صنایع‌دستی (متناسب با رشته شاغلان) ظرف مدت ۳ ماه پس از ابلاغ این مصوبه اقدام کند.

اعضای این کمیسیون همچنین مصوب کردند به‌منظور تامین اطلاعات و آمار مورد نیاز در حوزه گردشگری، مرکز آمار ایران موظف است متناسب با سیاست‌ها و نیازهای سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط نسبت به استقرار و اجرای نظام جامع آماری و حساب‌های اقماری گردشگری (TSA) تا پایان سال ۱۳۹۷ اقدام کنند.

دستورالعمل اجرایی تجارت اموال فرهنگی، تاریخی و هنری منقول مجاز و طرح گردشگری جاده ابریشم و تشکیل دبیرخانه دائمی آن و دستورالعمل اجرایی اعطای پروانه به موزه‌های خصوصی از دیگر مصوبات سومین کمیسیون فنی‌حقوقی شورای عالی میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بود.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …