ایرانگرد نیوز

۷هزار غرفه صنایع‌دستی میزبان گردشگران نوروزی در سراسر ایران

مدیر کل صادرات معاونت صنایع ‌دستی و هنرهای سنتی کشور گفت: هفت هزار غرفه صنایع‌ دستی نوروز ۹۶ در ۳۱ استان کشور برپا می شود.

به‌گزارش  ایرنگرد نیوز از ستاد خبری نوروز سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری، پویا محمودیان درباره برپایی این بازارچه‌های صنایع ‌دستی گفت: به کودکان خود بیاموزیم که بهترین راه حمایت، خرید صنایع ‌دستی ایرانی است.
وی ادامه داد: در سال ۹۵ اتفاقات بسیار خوبی برای صنایع ‌دستی رخ داده، اما هنوز با رشد ایده آل مدنظر فاصله دارد.
مدیرکل صادرات معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور خاطرنشان کرد: بازارچه‌های نوروزی با هدف حمایت از هنرمندان بومی در ۳۱ استان و در بسیاری از شهرستان‌ها، حتی در دورترین نقاط ایران، برگزار می‌شود.
وی گفت: استان خراسان رضوی با ۹۷ بازارچه رکورددار است؛ همچنین کهگیلویه ‌و ‌بویراحمد با ۱۶ بازارچه، سیستان‌ و بلوچستان با ۲۵ بازارچه و تهران نیز با چهار بازارچه در مجموعه سعدآباد، باغ‌موزه قصر، برج میلاد و پارک آب‌ و ‌آتش پذیرای هنرمندان و گردشگران عزیز نوروزی خواهد بود.
محمودیان با اشاره به اینکه ایران عزیزمان، از آب‌های خلیج همیشه فارس تا خزر زیبا، از کهنوج و اقلید تا کامیاران و پاوه، میزبان بازارچه‌های نوروزی صنایع‌دستی است گفت: این بازارچه‌ها که با حضور رشته‌های مختلف صنایع‌دستی، ازجمله بافته‌های داری و زیراندازها، کاشی، سفال و سرامیک، شیشه و آبگینه، چوب، انواع دوخت‌ها، بافت‌ها برپا می‌شوند، با عرضه انواع محصولات بومی هر استان و شهرستان از ۲۵ اسفند ۹۵ تا پایان تعطیلات نوروزی در خدمت گردشگران نوروزی خواهند بود.
محمودیان اضافه کرد: استقرار جغرافیایی این بازارچه‌ها برای سهولت دسترس گردشگران و مسافران در خانه‌ها و کارگاه‌ها و مراکز صنایع‌دستی، ورودی یا خروجی شهرها، ابنیه‌های تاریخی و موزه‌ها یا میادین و پارک‌های شناخته‌شده هر شهر درنظر گرفته شده است.
مدیرکل صادرات معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور خاطرنشان کرد: نظارت ازطریق کارشناسان استانی معاونت صنایع‌دستی در همه استان‌ها بر قیمت‌ها صورت می‌گیرد، اما به‌ دلیل تنوع زیاد صنایع‌دستی و منحصربه‌فرد بودن هر اثر صنایع‌دستی نسبت به اثر دیگر، قدری کار نظارت دشوار است؛ بااین‌حال، تلاش می‌کنیم این نظارت‌ها با بهترین کیفیت صورت گیرد.

خروج از نسخه موبایل