قالیباف در بازدید از ستاد گردشگردی شهرداری تهران:

اقدامات شهرداری باعث شد تا پایتخت مقصد گردشگری شود
شهردار تهران با اشاره به خدمات گردشگری ارایه شده به شهروندان در ایام نوروز گفت: ما نباید در شهرداری سازمان های اجرایی جدید آن هم در حوزه گردشگری ایجاد کنیم چرا که خدمات در این حوزه وظیفه آژانس ها و تورهای مربوطه است اما به یک سازمان ستادی در خصوص برنامه ریزی در حوزه گردشگری در شهرداری نیازمندیم تا در یک قالب کوچک این وظیفه را انجام دهد.
محمدباقر قالیباف در بازدید از ستاد گردشگری شهرداری تهران با بیان مطلب فوق اظهارکرد: درباره تبدیل ستاد گردشگری شهرداری به سازمان، بحث هایی در شورای اسلامی شهر صورت گرفته است و امیدواریم در شورای چهارم و قبل از اتمام  دوره خود، جهت ایجاد این سازمان کوچک اقدام شود و شهرداری نیز آژانس های بخش خصوصی را در این بخش هدایت کند.
شهردار تهران در ادامه به خدمات شهرداری تهران در ایام نوروز اشاره و تاکید کرد: ایام نوروز در شهرداری تهران،  طرح استقبال از بهار اجرا می شود که از یک ماه قبل از شروع سال جدید آغاز می شود تا شهر آمادگی لازم را در آستانه سال نو داشته باشد .
قالیباف با پرداختن به تجربه پنج ساله فعالیت ستاد گردشگری شهرداری تهران اظهارداشت: ستاد گردشگری شهرداری نیز به طور ویژه در حوزه برگزاری تورهای گردشگری در ایام نوروز فعالیت کرده و امسال ۲۴ مسیر برای گردشگری شامل تهران قدیم ، موزه ها ، کاخ ها ، بناهای تاریخی و … ایجاد شده است که شهروندان و مسافران نوروزی نیز استقبال خوبی از آن داشته اند.
وی با اشاره به اهمیت توجه به حوزه گردشگری گفت: خیلی ها این تصور را دارند که در حوزه گردشگری، کم کاری شده و غفلت کرده ایم اما این نکته قابل در ک است که همه گردشگری تهران معطوف به گردشگران خارجی نمی شود. با وجود این که حضور گردشگران خارجی می تواند موجبات اشتغال زایی در برخی حوزه ها را فراهم کند ولی گردشگری داخلی ما هنوز در حد خود رونق نگرفته است.
شهردار تهران با تاکید بر اینکه تا ۵ سال گذشته  تهران گردشگر داخلی جذب نمی کرد و مردم توجهی به پایتخت به عنوان مکانی برای گردشگری نمی کردند، تصریح کرد: درسال های گذشته عموما تهرانی ها به  شهرهای دیگر سفر می کردند اما در ۵ سال اخیر و به ویژه امسال، بسیاری از ساکنین تهران در شهر خود مانده و از سویی بسیاری از سفرهای نوروزی به سمت پایتخت بوده است.
قالیباف افزود: با آمار به دست آمده در نوروز امسال، ۵۰ درصد شرکت کنندگان در تورهای گردشگری تهران از ساکنین پایتخت و ۵۰ درصد باقی را مسافران نوروزی تشکیل داده اند .
شهردار تهران به دیگر خدمات ستاد گردشگری نوروزی شهرداری تهران اشاره و تاکید کرد: در روزهای گذشته، بیش از ۳۶۰۰ خانوار مسافر نوروزی به پایتخت را اسکان داده ایم و تسهیلات بسیاری نیز برای مسافران در نظر گرفته شده از جمله تخفیفات مراکز گردشگری و هتل ها ، حمل و نقل عمومی رایگان با تهران کارت و … به طوری که شهروندان با پرداخت مبلغ کمتر از ۲۰۰۰۰ تومان می توانند در تورهای تهران گردی شرکت کنند.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه گردشگری نباید مختص به ایام نوروز باشد و باید در ایام  دیگر نیز برگزار شود، خاطرنشان کرد: رونق گردشگری موجبات اشتغال زایی را فراهم می کند و باید بخش خصوصی با حمایت شهرداری در این امر شرکت کنند.
قالیباف در پایان به خدمات شهرداری تهران در روز طبیعت اشاره و خاطرنشان کرد: بیش از ۲۲۰۰ بوستان تهران برای پذیرایی درروز طبیعت از شهروندان آماده است. توصیه می کنم مردم مثل هر سال که در حفظ فضای سبز و نظافت کوشا هستند امسال نیز توجه به این موضوع را مدنظر قرار دهند.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …