نمایشگاه بین المللی گردشگری ‘بازار سفرهای جهانی’ در لندن گشایش یافت

سی و هشتمین نمایشگاه بین المللی گردشگری ‘بازار سفرهای جهانی’ روز دوشنبه با حضور فعالان حوزه گردشگری جهان از جمله شماری از شرکت های گردشگری ایرانی و نیز مقامات دولتی و علاقه مندان به صنعت توریسم، در لندن گشایش یافت.

این نمایشگاه که بخشی از ‘نمایشگاه جهانی مسافرتی رید’ به شمار می آید، فرصتی است تا فعالان صنعت توریسم ضمن معرفی آخرین فعالیت ها و برنامه های شان، از آخرین تحولات این صنعت باخبر شوند.
براساس گزارش مسئولان این نمایشگاه تخصصی گردشگری، انتظار می رود که بیش از ۵۰ هزار تن از دست اندرکاران صنعت گردشگری، وزیران حوزه گردشگری و رسانه های بین المللی از این نمایشگاه که تا حدود زیادی متاثر از تحولات جهانی از جمله مسایل مرتبط با تروریسم و آوارگان است، دیدن کنند.
در این نمایشگاه که سی و هشتمین نمایشگاه ‘بازار سفرهای جهانی’ بشمار می آید، شرکت های فعال در حوزه گردشگری از ۱۸۲ کشور جهان از حوزه های خاورمیانه، آسیا، آمریکا، آمریکای لاتین، اروپا، آفریقا و نیز دهکده جهانی حضور دارند.
وظیفه معرفی جاذبه های گردشگری کشورمان در این دوره را موسسه مسافرتی و گردشگری «ایران دوستان»، «ایران راستین»، «آذر گشت اسمان»، «درنا گشت» ،«پاسارگاد»، «کوله بار سفر»، «تور شقایق آبی آریا»، «پردیسان تور»، «ارگ جدید»، «سبط تور»، «ارتباط گستر»، آژانس مسافرتی «ققنوس»، آژانس مسافرتی «سیروس صحرا» و شرکت جهان گردی «آیتو» برعهده دارند.
به گفته کارشناسان حوزه گردشگری، اهمیت این نمایشگاه از آن جهت است که روند فزاینده بحران ها در منطقه خاورمیانه و حوزه بالکان از جمله حملات گروه های تروریستی، سبب شده است تا گردشگران خصوصا گردشگران اروپایی ملاحظات بیشتری را در برنامه های مسافرتی شان اعمال کنند.
«پاول نلسون» مدیر روابط عمومی و امور رسانه این نمایشگاه پیشتر در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تاثیرات منفی تروریسم بر صنعت گردشگری، گفت: هیچ کس نمی تواند تاثیر تروریسم برصنعت توریسم را نادیده بگیرد چرا که این مساله سبب بروز تغییراتی در گزینش مقاصد گردشگری شده است.
وی افزود: اسپانیا، مصر، تونس و ترکیه از مقاصد سنتی گردشگری انگلیس بوده اند، اما این شرایط اکنون تغییر کرده است. من امسال به ترکیه سفر کردم و شاهد بودم که آنجا تقریبا خالی از توریست بود؛ چون مردم می ترسند.
نلسون ادامه داد: اگر ایران در این شرایط به عنوان یک مقصد امن گردشگری معرفی شود، حتما می تواند از این مساله بهره ببرد.
روزنامه دیلی تلگراف نیز چندی پیش در گزارشی، اصفهان را در صدر فهرست شهرهای گردشگری جهان که بایستی قبل از مرگ آن را دید، معرفی کرد.
دیلی تلگراف در این گزارش تحت عنوان «۳۵ شهر زیبایی که باید قبل از مرگ آن‌ها را دید»، اصفهان را در زمره شهرهای زیبای جهان که دارای بناهای تاریخی چشم ‌نوازی است، قرارداد.
نمایشگاه بین المللی گردشگری ‘بازار سفرهای جهانی’ که در روز دوشنبه گشایش یافت، به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.
در حاشیه این نمایشگاه، فضاهایی برای رویدادهای فرهنگی، میزگردهای تخصصی و نیز عقد قراردادهایی در حوزه گردشگری دیده شده است.
به ادعای مقامات برگزارکننده این نمایشگاه، ارزش قراردادهای منعقدشده در این نمایشگاه در سال گذشته میلادی، در حدود ۲٫۵ میلیارد پوند بوده است.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …