تولید موتور برقی شناورهای تفریحی سازگار با محیط زیست کلید خورد

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: آغاز تولید موتور برقی شناور های تفریحی به منظور حفاظت از تالاب های با ارزش و زیستگاه های آبی و دریایی حساس کلید خورد.

به گزارش ایرنگرد نیوز از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، پروین فرشچی در اولین همایش و نمایشگاه ملی سامانه های شبیه سازها افزود: طی نشستی در حاشیه این با معاونان سازمان توسعه صنایع دریایی کشور علاوه بر آغاز تولید موتور برقی شناور های تفریحی، تبدیل موتورهای دو زمانه شناورهای صیادی و تفریحی که آلایندگی زیست محیطی بالایی دارد به موتور های چهار زمانه نیز مورد بررسی و در دستور کار ملی برای تولید داخلی این محصول قرار گرفت.

*** شناور های تفریحی سازگار با محیط زیست از اولویت های ارگان های دریایی
فرشچی با اشاره به تدوین سند گردشگری دریایی و افزایش توسعه این صنعت طی سال های آتی تاکید کرد: وجود شناور های تفریحی سازگار با محیط زیست از اولویت های ارگان های دریایی به ویژه سازمان حفاظت محیط زیست است.
وی درباره محاسن حضور سازمان صنایع دریایی در حوزه ساخت موتورهای ملی برقی و چهار زمانه با سوخت بنزین گفت: ملی بودن، در دسترس بودن قطعات یدکی و مقابله با تحریم های خارجی از جمله ویژگی های مثبت این موتور های ملی برقی است.

*** فناوری های نوین دریایی منجر به افزایش پایش های زیست محیطی می شود
همچنین داوود میرشکار مدیر کل زیست بوم های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست در حاشیه برگزاری اولین همایش و نمایشگاه ملی سامانه های شبیه سازها گفت: فناوری های نوین دریایی می تواند در کاهش آلودگی های محیط زیست دریایی و پایش های زیست محیطی دریایی موثر باشد.
وی افزود: سامانه های شبیه سازها منجر به کاهش آزمایشات موشکی، ترددهای غیر ضروری و استفاده از انرژی و سوخت می شود و این امر در کاهش آلایندگی های زیست محیطی موثر است.
میرشکار تصریح کرد: تجربه های موفق نظامی و دفاعی در اختیار کاربران قرار می گیرد و منجر به افزایش پایش های دریایی می شود.
وی اظهار داشت : همایش ملی سامانه های شبیه ساز با همکاری سازمان صنایع دریایی و با هدف رسیدن به خودکفایی در بخش شبیه سازهای ریلی، هوایی، دریایی، تفریحی و آموزشی برپا شده است.
مدیرکل دفتر زیست بوم های دریایی خاطر نشان کرد: تبادل نظر بین متخصصان دانشگاهی و فعالان صنعت در حوزه سامانه های شبیه ساز از دیگر اهداف این همایش است و کارگاه های آموزشی، کاربردی و نمایشگاه های تخصصی هم در حاشیه این همایش برگزار می شود.
میرشکار، مدل ‌سازی و مبانی نظری شبیه ‌سازی، واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و آمیخته، فناوری ‌های نوین شبیه ‌سازی، هوش مصنوعی، مدل‌ سازی و شبیه‌ سازی سامانه ‌های پیچیده، ردیاب و موقعیت‌ یاب از جمله محورهای این همایش عنوان کرد.
۶۰ مقاله به دبیرخانه همایش ملی سامانه های شبیه ساز ارسال که در پایان دو مرحله داوری، ۲۶ مقاله برای ارائه پذیرفته شد. همایش ملی سامانه های شبیه ساز که به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد و با همت سازمان صنایع دریایی کشور برگزار شد، امروز تا فردا در دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد برپا است.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …