آبگرم شابیل

از آبگرم شابیل تا پناهگاه سبلان، یک اتفاق خوب
اردبیل جاذبه‌های بی‌نظیری دارد که طبیعت زیبا و هوای خاص از مهم‌ترین آنهاست. ولی در کنار آن همه زیبایی، موهبت‌های خاص‌تری هم وجود دارد که از جمله آن می‌توان به چشمه‌های آب گرم و مجتمع‌های آب درمانی اشاره کرد. هرچند تجمع اصلی آنها در سرعین است اما در کوهپایه سبلان آبگرم‌هایی وجود دارد که در نوع خود کم نظیر است از مهم‌ترین آنها می‌توان به آبگرم شابیل اشاره کرد.
مسافت
رسیدن به آبگرم شابیل نزدیک به شانزده ساعت طول خواهد کشید. برای رسیدن به آن باید از جاده اصفهان به ساوه و بعد قزوین، زنجان و اردبیل بروید از اردبیل هم به سمت مشکین شهر و در نهایت به تابلو آبگرم شابیل برخواهید خورد و با طی جاده ای زیبا در کنار شیروان دره به آن می‌رسید.
تجربه‌ای تازه
اما اگر تجربه‌ای جدید می‌خواهید، فرصت را از دست ندهید. در همان پارکینگ مجتمع آبگرم می‌توانید با کرایه‌ای شانزده هزار تومانی برای هر نفر یک ساعت آفرود در جاده‌ای بی‌نهایت زیبا تا پناهگاه سبلان را تجربه کنید.
در پناهگاه امکاناتی هر چند محدود برای اقامت شبانه وجود دارد. اگر در روزهای پایانی هفته و تعطیل به آنجا بروید چیزی که در پناهگاه خواهید دید، کوهنوردان زیادی است که برای صعود به قله راهی می شوند. طبعاً شلوغی و آشنا نبودن با فرهنگ کوهنوردی برایتان سخت خواهد بود؛ به همین دلیل رفتن در میان هفته را به شما پیشنهاد می‌کنم.
اگر قصد اقامت شبانه را ندارید می‌توانید کمی در اطراف پناهگاه کوهپیمایی سبک انجام دهید و از مناظر بی‌نظیر آن مخصوصاً ابرهای زیر پای خود نهایت لذت را ببرید. توصیه مهم این که چنانچه تجربه کوهنوردی ندارید از پناهگاه دور نشوید.
بعد از استراحت و گشت و گذار می توانید به شابیل برگردید که این نیز باز مستلزم پیمودن جاده‌ای بی‌نظیر و زیبا است. اما در پایین این جاده مجتمع آب درمانی شابیل را با امکاناتی نسبتاً خوب که علاوه بر دوش و سونای بخار، خشک و استخر آبگرم می‌توان از انواع ماساژ نام برد، خواهید دید.

مکان‌های تماشایی اطراف
حالا که کوهپیمایی و آبگرم را تجربه کرده اید نوبت کباب‌های بی‌نظیر آذربایجان است و راه دوری هم ندارید. نزدیک‌ترین شهر به شما لاهرود خود منبع آن است. کباب‌بازی که تمام شد برای رفتن عجله نکنید. در همان شهر لاهرود هتلی زیبا و سنتی در خیابان امام وجود دارد که اقامتی بی‌نظیر را برایتان خواهد ساخت.
در نزدیکی شما شهر خلخال و جاده منحصربه‌فرد خلخال به اسالم و ساحل رویایی گیسوم وجود دارد. حتی می‌توان در مسیر برگشت از اردبیل با جاده‌ای انحرافی به کنار دریاچه نئور رفت و شبی را در کنار آن کمپ زد.

Check Also

سفری به یک روستای بهشتی در گیلان

با سفر به روستای بهشتی «ارده»، قطعا وارد یکی از سرزمین‌های رویایی و خیالی می‌شوید …