بیمه هنرمندان صنایع دستی

پویا محمودیان، با اشاره به پیگیری‌های این وزارتخانه برای بیمه هنرمندان و شاغلان حوزه صنایع‌دستی، تصریح کرد: در نشست جمعی از فعالان صنایع‌دستی با همراهی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری که ۱۹ خرداد امسال برگزار شد، یکی از موضوعات مهمی که در آن جلسه مورد تأکید قرار گرفت، پیگیری موضوع بیمه هنرمندان صنایع‌دستی بود.
او افزود: در همین رابطه مقر شد، کارگروهی به‌منظور پیگیری و تعیین تکلیف بیمه هنرمندان و شاغلان حوزه صنایع‌دستی تشکیل شود که با پیگیری‌های انجام شده خوشبختانه اولین جلسه این کارگروه هفته گذشته برگزار شد.
معاون صنایع‌دستی کشور گفت: در اولین جلسه این کارگروه که مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، محمد امید معاون توسعه روستایی ریاست‌جمهوری، علی شیرکانی مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر، نمایندگان سازمان برنامه‌وبودجه و این معاونت حضور داشتند، موضوع بیمه قالی‌بافان و هنرمندان و شاغلان حوزه صنایع‌دستی پیگیری و بررسی شد.
او ادامه داد: اولین جلسه این کارگروه با هدف تعیین تکلیف سهم شاغلان صنایع‌دستی کد شناسه‌دار و تأمین اعتبار لازم، استفاده بیشتر از ظرفیت‌های بیمه‌ای صندوق بیمه کشاورزی، روستایی و عشایری و رفع مشکلات و موانع موجود تشکیل شد، جلسات آینده کارگروه نیز برای حصول نتیجه با اولویت در دست اقدام خواهد بود.

Check Also

بازگشت دوباره صنایع دستی به نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ایرانگردی و جهانگردی از اضافه شدن صنایع دستی به پانزدهمین نمایشگاه …