لایحه حمایت از محیط بانان

محیط بانان از ۱۸.۵ میلیون هکتار از عرصه های طبیعی کشور در قالب ۲۹۰ منطقه حفاظت شده تحت مدیریت سازمان محیط زیست حفاظت می کنند.
معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع‌زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: لایحه حمایت از محیط‌بانان به تصویب مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان رسیده اما نواقصی دارد که برای رفع آن بزودی لایحه تکمیلی را تقدیم دولت خواهیم کرد.
کیومرث کلانتری روز شنبه به مناسبت فرارسیدن روز ۱۳ ذی القعده ولادت امام رضا (ع ) و روز محیط بان در مراسمی که به صورت ویدیو کنفرانسی برگزار شد، افزود: محیط بانان ستون فقرات سازمان حفاظت محیط زیست هستند مردانی اند که در سخت ترین شرایط گرما و سرما در مناطق تحت مدیریت سازمان حضور دارند تا از این عرصه ها حفاظت کنند بنابراین همواره با حوادث زیادی از جمله برخورد با متخلفان مواجه اند که برخی موارد منجر به از دست دادن جان و یا نقصی در عضو می شوند.
وی اظهارداشت: برای حمایت از آنان لایحه قضایی و بیمه ای حمایت از محیط بانان به تصویب مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان رسید اما این قانون نواقصی دارد که سازمان حفاظت محیط زیست برای حمایت ۱۰۰ درصدی از محیط بانان و همچنین همیاران محیط زیست لایحه اصلاحی را بزودی تقدیم دولت می کند تا این قشر به طور کامل مورد حمایت سازمان محیط زیست قرار گیرد.
در واقع رییس سازمان تاکید دارد که اولویت سازمان محیط بانی است بنابراین تمام تلاش خود را برای حمایت و حفاظت از آنها به کار خواهیم گرفت.
کلانتری ادامه داد: محیط بانان از ۱۸.۵ میلیون هکتار از عرصه های طبیعی کشور در قالب ۲۹۰ منطقه حفاظت شده تحت مدیریت سازمان محیط زیست حفاظت می کنند و هر اتفاقی که در این عرصه ها رخ دهد نوک پیکان حفاظت به سمت محیط بانان است بنابراین این قشر زحمتکش نیاز به حمایت ۱۰۰ درصدی دارد که با تقدیم لایحه اصلاحی قانون حمایت از محیط بانان این امر میسر خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه زیر ساخت های خوبی در زمینه محیط بانی ایجاد شده است گفت: البته در این زمینه در ۴ بخش خودرو، موتورسیکلت، بی سیم و نیروی انسانی کمبود داریم هر چند اقدامات خوبی در زمینه تجهیز محیط بانی ها از لحاظ خودرو و موتورسیکلت انجام شده اما با تمام اینها باید با ظرفیت ۵۰ درصد نیروی انسانی و همین میزان تجهیزات از ۱۸.۵ میلیون هکتار عرصه های طبیعی حفاظت کنیم.
معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: با توجه به اینکه اولویت سازمان محیط بانی است بنابراین امسال ۲۰ میلیارد تومان برای تقویت زیر ساخت های محیط بانی در کشور در نظر گرفتیم که با آن ۶۰۷ پاسگاه محیط بانی را تجهیز خواهیم کرد.

Check Also

محیط‌زیست عامل وحدت و همگرایی در کشور است

رئیس سامان حفاظت محیط‌زیست گفت: پروژۀ تکثیر در اسارت یوز آسیایی نشان داد چطور مسالۀ …