ایرانگرد نیوز

۷۰۰ میلیون تهسیلات برای صنایع دستی قم

محمد بختیاری با اشاره به اینکه ۱۲ دفتر کاریابی فعال در قم وجود دارد گفت: یکی از این دفاتر در حوزه کاریابی بین‌المللی فعالیت می‌کند و ۱۱ دفتر دیگر در حوزه داخل کشور فعال هستند که بر اساس مهارت‌های فردی و متناسب با بازار، افراد را معرفی می‌کنند.
وی با اشاره به ارائه تسهیلات مشاغل خانگی برای افرادی که به صورت انفرادی اشتغال دارند، گفت: برای ایجاد مشاغل خانگی تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی با کارمزد چهار درصد با بازپرداخت ۴ ساله ارائه می‌شود.
معاون اشتغال و توسعه کارآفرینی اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان قم سقف تسهیلات اشتغال روستایی را هم ۱۵ میلیون تومان بیان کرد و افزود: سال قبل ۵ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی به حدود ۵۰۰ نفر پرداخت کردیم که امسال هم برنامه‌ریزی‌شده ۵ میلیارد تومان پرداخت کنیم.
وی با اشاره به اقدامات سال قبل برای افرادی که بیشتر از سقف اختصاصی درخواست تسهیلات کرده بودند گفت: با وجود اینکه در استان تلاش بسیاری شد تا تسهیلات بیشتری جذب شود اما به دلیل محدودیت منابع در وزارت خانه این اتفاق نیافتاد.
بختیاری افزود: رقم پیش بینی شده در بودجه استان جوابگوی استان نیست چراکه ما ۲۰ برابر این مبلغ متقاضی داریم.
وی با اشاره به اینکه از سال ۷۲ تاکنون که قانون مشاغل خانگی در مجلس به تصویب رسید، سهم مشخصی برای صنایع دستی تحت پوشش مشاغل خانگی در نظر گرفته شد گفت: میزان تسهیلات در نظر گرفته شده در بخش صنایع دستی ۷۰۰ میلیون تومان است که در قالب طرح‌های کوچک زود بازده پرداخت می‌شود.

خروج از نسخه موبایل