ایرانگرد نیوز

قطارهای گردشگری متوقف شدند

تازه سبک جدیدی از سفرهای خاص در حال شکل‌گیری بود که کرونا جلوی آنها را هم گرفت. شرکت راه آهن ایران با همکاری بخش خصوصی قطارهایی را در اختیار مردم قرار می‌داد که مانند روال همیشه قرار نبود بلیتی بخرند و سوارش شوند و به مقصدی برسند بدون اینکه اطلاعی از مسیر داشته باشند. این بار قطارهایی در اختیار گردشگران قرار گرفت که خاص بودند و مخصوص به گردشگرانی که فقط می‌خواستند بدانند راه آهن چیست و جاذبه‌های مسیری که همیشه آن را در تاریکی شب نمی‌دیدند چه چیزهایی بوده است. گاهی از قطار پیاده شوند و عکسی یادگاری با پل‌ها و آثار باقی مانده از ریل قطار بگیرند و گاهی هم اطلاعی به دست آورند از تاریخچه مسیری که سال‌ها پیش ساخته شده است.

این قطارها معمولاً در مسیر شمال کشور به حرکت در می‌آمد و به تازگی هم مسیر لرستان به آن اضافه شده بود ولی هنوز مشکلاتی را در برگزاری داشت اما کج‌دار و مریز پیش می‌رفت و تازه داشت خودش را به گردشگرانش معرفی می‌کرد. استان‌های دیگر هم درگیر شده بودند و می‌خواستند جاذبه‌های پنهان و دور از چشم خود را به مسافران معرفی کنند. اما حالا شرکت‌های برگزار کننده ترجیح داده‌اند که این تورها را لغو کنند. در این مدت هم گاهی با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شد اما حالا حداقل تا سه هفته دیگر قطار گردشگری راه نمی‌افتد.

این را محمد محسنیان مجری یکی از این تورها اعلام کرد و گفت: از اول خرداد به مدت یک ماه کار کردیم اما دوباره لغو شد. ما حتی مجبور به تعدیل تعدادی از نیروهایمان شدیم.

برای سفرهای قزوین نیز سعی کردیم کوپه‌ها را با رعایت فاصله حداکثری برگزار کنیم استقبال خوبی نیز از آنها شد. چون شهرداری قزوین به کمک می‌آمد و حتی اتوبوس گردشگری را نیز در اختیارمان قرار داد. برای کرانه ارس و حدفاصل جلفا تا ماکو نیز برنامه داشتیم اما لغو شد.

خروج از نسخه موبایل