لزوم سرمایه گذاری در مورد جاذبه های گردشگری و میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان

به گزارش ایرانگردنیوز استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این استان از شمال تا جنوب کلکسیونی از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و گردشگری منحصر به فردی را در خود جای داده است.

احمدعلی موهبتی در نشست با اعضای جامعه هتلداران سیستان و بلوچستان اظهارداشت: توجه ناکافی و عقب ماندگی‌های تاریخی در شاخص‌های توسعه‌ای مشکل اصلی گردشگری این استان است.

وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان کلکسیونی از جاذبه‌های گردشگری تاریخی و میراث فرهنگی است و باید در این زمینه‌ها از ظرفیت بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری استفاده کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود:مهمترین جاذبه این استان فرهنگ و آداب و سنن و مردمان این دیار است که خود یک ظرفیت بسیار مهم در حوزه گردشگری محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: از شمال تا جنوب سیستان و بلوچستان جاذبه‌های گردشکری از جمله تالاب بین المللی هامون،چاه نیمه‌ها و آثار تاریخی، جاذبه‌های کویری در مرکز، ارتفاعات تفتان تا حوزه نخل و رودخانه‌های فراوان در جنوب این استان وجود دارد که هر کدام از این موارد خود در حوزه گردشگری یک ظرفیت بی‌نظیری است.

موهبتی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان همچنین محصولات گرمسیری و سردسیری زیادی در یک منطقه دارد که خود یک جاذبه بسیار مهم در جذب گردشگر است.

وی بیان کرد: همچنین آثار فرهنگی زیادی از شمال تا جنوب سیستان و بلوچستان شامل قلعه‌ها و سفال‌های کلپورگان وجود دارد که هر کدام از آنها دنیای متفاوت است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سواحل دریای عمان خود یک ظرفیت بسیار خوبی در جذب گردشگر است که باید به زیرساخت‌های آن توجه ویژه‌ای شود.

وی اظهارداشت: با وجود عقب ماندگی‌هایی که در سیستان و بلوچستان وجود دارد اما خدمات نظام جمهوری اسلامی بسیار چشمگیر است و تا رسیدن به آرمان‌های انقلاب هنوز فاصله وجود دارد.

موهبتی افزود: جنگ‌های اقتصادی و عدم وجود زیر ساخت‌های مناسب به توسعه گردشگری سیستان و بلوچستان آسیب زده است.

وی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان تا پایان ۱۴۰۰ به زیر ساخت‌های هوایی مناسبی در سراوان، ایرانشهر و چابهار دست می‌یابد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: راه آهن و بزرگراه در سیستان و بلوچستان یک نقیصه بزرگی بود که با تدبیر دولت راه آهن چابهار به زاهدان در حال انجام است که این امر به توسعه زیرساخت‌های این استان کمک زیادی می‌کند.

وی بیان کرد: به زیرساخت‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان توجه ویژه‌ای نشده که بدین منظور پیشنهاد ایجاد معاونت گردشگری به جای معاونت امنیتی داده می‌شود زیرا این امر امنیت و توسعه استان را تامین می‌کند.

موهبتی گفت: سند برنامه هفتم توسعه سیستان و بلوچستان در حال تدوین است که در این سند توجه ویژه‌ای به صنایع محور دریا شده که نقش مهمی در ارتقای گردشگری استان دارد.

وی تاکید کرد: گردشگری تاثیر زیادی در ایجاد اشتغال و رونق کسب و کار دارد و به نوعی تبادل فرهنگی بین اقوام مختلف محسوب می‌شود.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: یکی از ظرفیت‌های گردشگری انسان سازی و فرهنگ سازی است.

وی ضمن اشاره به نقش بخش خصوصی در توسعه گردشگری سیستان و بلوچستان افزود: تسهیل‌گری و هماهنگی با بخش خصوصی جزو وظایف بخش دولتی در حوزه گردشگری است.

موهبتی تصریح کرد: استانداری سیستان و بلوچستان از برنامه‌های علمی و معقول در حوزه گردشگری حمایت‌های ویژه‌ای می‌کند.

وی بیان کرد: بوم‌گردی یکی از مهمترین ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان است که در ایجاد اشتغال روستاییان نقش بسیار موثری دارد و باید به ان توجه ویژه‌ای شود.

جاذبه های سیستان بلوچستان

 

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …