ایرانگرد نیوز

کیا رستمی و عصای گمشده

«کیارستمی و عصای گمشده» به کارگردانی محمود رضا ثانی و تهیه کنندگی بهروز نشان در هفتمین جشنواره بین المللی مستند «لراپترا » در کشور یونان به نمایش در می آید.

به گزارش ایرانگردنیوز، این فیلم در بخش رقابتی جشنواره بین المللی مستند «لراپترا » در کشور یونان حضور دارد که جنوبی ترین شهر اروپا است و به چهار راه فرهنگ ها و قاره ها شناخته میشود.

این جشنواره نمایش مستندهایی که نشانگر سنت، فرهنگ، آداب و رسوم و سنت ها، فرهنگ عامه و تمدن صنعتی مدرن کشور مشترک با اروپا هستند در برنامه اش قرار میدهد و  هدف از برپایی این رویداد سینمایی همگام شدن فیلمساز با تحولات فناورانه سینما است. همچنین ارتقاء کیفیت زندگی فرهنگی و معنوی در سطح محلی، ملی و بین المللی فیلمساز و نگاه به سینمای مستند از دیگر اهداف است.

فیلم بلند «کیارستمی و عصای گمشده» به مدت زمان ۹۰ دقیقه، روایتی از نوع نگاه کیارستمی به زندگی و سینما است که محمود ثانی در مدت چهار سال و زمانی که کیارستمی کارگاه‌های آموزشی سینمایی در اسپانیا و کلمبیا برگزار می‌کرد، تلاش کرده بینش یک مؤلف، دیدگاه و جهان‌بینی این فیلمساز فقید را به تصویر بکشد.

محمود رضا ثانی پیش از ساخت مستند بلند «کیارستمی و عصای گمشده»، کتاب «عباس کیارستمی و درس‌هایی از سینما» را تألیف کرده که این کتاب به زبان‌های مختلف ترجمه و در ایران و آمریکا چاپ و توزیع ‌شده است.

فیلم بلند «کیارستمی و عصای گمشده»، آخرین ساخته محمود رضا ثانی پیش از این در جشنواره‌های اوراسیا در روسیه، سالتو در اروگوئه، کوهستان سبز و تندیس طلایی در آمریکا روی پرده رفته و موفق به کسب جایزه بهترین فیلم از جشنواره و تندیس طلایی نیز شده است.

هفتمین جشنواره فیلم مستند «لراپاترا» از تاریخ اول تا ۱۰ اوت (۱۱ تا ۲۰ مرداد) در کشور یونان و به صورت آنلاین برگزار می شود.

 

خروج از نسخه موبایل