همکاری نمایشی ایتالیا و ایران برای عبور از کرونا

همه‌گیری ویروس جدید کرونا فعالیت‌های هنری را نیز با چالش‌های جدی مواجه کرده است. در این میان، برخی بر این عقیده‌اند که هنر تئاتر با تهدید جدی در زمینه ادامه حیات روبه‌رو است، برخی هم معتقدند که هنر نمایش، به احیای شیوه‌های یونان و روم باستان روی خواهد آورد. حال، گروهی از هنرمندان ایرانی و ایتالیایی در پروژه‌ای مشترک، از ویدیوپرفورمنس برای بهبود احوال عمومی در گذر از دوران کرونایی کمک گرفته‌اند.ایتالیا و بحران کرونا

به گزارش ایرانگردنیوز، «فراتر از مرز» نام پروژه‌ای تئاتری است که با همکاری چهار هنرمند تئاتر ایرانی و ایتالیایی و با حمایت چند کمپانی هنری و نیز سفارت ایتالیا در تهران، بر آن است که علاوه بر انتقال پیام‌های مفید و کاربردی، کارکرد روحیه بخشی را برای دو جامعه ایتالیا و ایران که تحت تاثیر شیوع ویروس کرونای جدید، به‌شدت دچار چالش شدند، ایفا کند.

در این پروژه بین‌المللی که دانیال خیری‌خواه و علی شمس به همراه نیکولا پیانزولا و آنا دورا دورنا، در آن همکاری دارند، هشت اپیزود نمایشی کوتاه طراحی شده است که ویدیوهای آنها به صورت زیرنویس شده گفتار، تا هفدهم دسامبر به صورت متناوب منتشر خواهند شد.

در این ویدیوپرفورمنس‌هابا استفاده از هنر تئاتر به این مفاهیم پرداخته می‌شود که چگونه بیماری کووید ۱۹ زندگی ما را در چند اپیزود تغییر داد، عادت‌های جدید ما کدامند و رؤیاها و هیجانات ما اکنون چیست؟ درواقع داستان زندگی جدید ما را در دوران کرونا، در یک همکاری فاصله‌مند بین ایتالیا و ایران، برای برون رفت از مرزهای تحمیلی روایت می‌کنند.

هم‌اکنون اپیزود نخست این مجموعه با نام «فراتر از آینه» و مدت زمان ۶ دقیقه و ۲۰ ثانیه رونمایی شده و از طریق صفحه‌های سفارت ایتالیا در تهران در فضای مجازی (یوتیوب، اینستاگرام و توییتر) قابل دسترس است.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …