ضرر ۱۶۵ میلیارد دلاری رستوران‌داران آمریکا از پاندمی کرونا

به نقل از وب‌سایت اتحادیه ملی رستوران‌داران آمریکا، بر طبق داده‌های اولیه اداره آمار، در ۵ ماهه اول پاندمی کرونا کل ضرر رستوران‌ها و ارائه‌کنندگان خدمات غذایی آمریکا از ۱۶۵ میلیارد دلار فراتر رفت.
در ماه جولای میزان خرج‌کرد مصرف‌کنندگان در رستوران‌ها برای سومین ماه متوالی افزایش یافت، البته سرعت این رشد نسبت به دو ماه گذشته بسیار کندتر شده بود. طبق داده‌های اداره آمار آمریکا میزان فروش ماه جولای مکان‌های ارائه‌دهنده غذا و نوشیدنی به ۵۲.۵ میلیارد دلار رسید.
میزان فروش رستوران‌ها در ماه جولای ۵ درصد نسبت به ماه گذشته افزایش یافت، در حالی که در ماه می و ژوئن به ترتیب با افزایش ۳۱.۳ درصدی و ۲۶.۷ درصدی روبرو شده بود. کند شدن رشد میزان فروش در ماه جولای به این علت اتفاق افتاد که برنامه‌های برداشتن قرنطینه با بازگشت شیوع بیماری متوقف شدند.
علی‌رغم سومین ماه متوالی رشد میزان فروش این بخش، حجم فروش ماه جولای همچنان ۱۳ میلیارد دلار کمتر از سطح پیش از پاندمی کرونا است.
در کل بین ماه‌های مارس و جولای سطح فروش کافه‌ها و رستوران‌ها بیش از ۱۳۱ میلیارد دلار از سطح مورد انتظار کمتر بود. با در نظر گرفتن و اضافه کردن کاهش شدید هزینه‌کردها در فعالیت‌های خدمات غذایی غیر رستورانی کل ضرر بخش رستوران و خدمات غذایی به ۱۶۵ میلیارد دلار می‌رسد.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …